آفتاب
محتشمی به ایلنا خبر داد؛

دیدارهای منتجب‌نیا با سید محمد خاتمی پیرامون تشکیل جبهه واحد اصلاحات

دیدارهای منتجب‌نیا با سید محمد خاتمی پیرامون تشکیل جبهه واحد اصلاحات

اکثریت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به شکل غیررسمی برای تشکیل جبهه واحد اصلاحات اعلام آمادگی کرده‌اند/با توجه به اینکه رهبری معنوی جریان اصلاحات بر عهده سیدمحمدخاتمی است، ما در جلسه حضوری با وی پیشنهاد دادیم که خود او رسما رهبری جبهه اصلاحات را عهده‌دار شود.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان کرد: منتجب‌نیا تاکنون در رابطه با تشکیل جبهه واحد اصلاحات دوبار با سیدمحمدخاتمی دیدار داشته است.
مجیدمحتشمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص روند تشکیل جبهه واحد اصلاحات عنوان کرد: پیرو پیشنهاد حجت‌الاسلام منتجب نیا برای ایجاد جبهه واحد اصلاحات از بین تشکل‌های اصلاح‌طلب، جبهه اصلاح‌طلبان از این پیشنهاد استقبال کرد و قرار شد آقای منتجب‌نیا با سیدمحمد‌خاتمی مذاکراتی داشته باشد.
وی افزود: قرار شد که ایجاد جبهه واحد اصلاحات با نظرات سیدمحمدخاتمی صورت گیرد. ما امیدواریم قبل از پایان سال 93 تشکیل این جبهه محقق شود در این صورت اولین گام ما به عنوان جبهه واحد اصلاحات ارائه فهرست مشخص در سراسر کشور برای انتخابات مجلس دهم خواهد بود.
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه اینگونه که مشخص است حجت الاسلام منتجب‌نیا تاکنون در رابطه با تشکیل جبهه واحد اصلاحات دوبار با سیدمحمدخاتمی دیدار داشته است، گفت: البته تاکنون نتیجه خاصی حاصل نشده و ما منتظر نتیجه نهایی این دیدارها هستیم.
وی با اشاره به اینکه اکثریت احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به شکل غیررسمی برای تشکیل جبهه واحد اصلاحات اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: تنها تهیه منشور و آیین نامه داخلی آن را می‌خواهیم که این نیاز به یک اراده محکم و رهبری واحد این جبهه دارد.
محتشمی در پاسخ به این سوال که با تشکیل جبهه واحد اصلاحات گزینه رهبری آن با چه کسی خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه رهبری معنوی جریان اصلاحات بر عهده سیدمحمدخاتمی است، ما در جلسه حضوری با وی پیشنهاد دادیم که خود او رسما رهبری جبهه اصلاحات را عهده‌دار شود.
سخنگوی جبهه اصلاح طلبان از تشکیل شورای عالی این جبهه در بعد از ظهر فردا خبر داد و گفت: این شورا متشکل از 18 تشکل سیاسی جبهه اصلاح طلبان در دفتر حزب مردم سالاری برگزار می‌شود که در آن مسائلی همچون چگونگی برگزاری کنگره جبهه در 14 مرداد و همچنین مدعوینی که در این کنگره حضور خواهند داشت و عضویت برخی تشکل‌های سیاسی که درخواست داده‌اند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
گفتنی است چندی پیش رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی پیشنهاد تشکیل جبهه واحد اصلاحات را مطرح کرده بود.

کد N352400

وبگردی