آفتاب

مشاور وزیرکشور: توجه به رزمندگان ضروری است

مشاور وزیرکشور: توجه به رزمندگان ضروری است

ارومیه- ایرنا- مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: توجه به رزمندگان به عنوان مظلومترین قشر ایثارگران ضروری است چرا که این قشر با وجود حضور در جبهه از خدمات خاصی برخوردار نیستند.

ˈ غلامرضا یاوند عباسی ˈ ، روز یکشنبه در جمع مشاوران امور ایثارگران فرمانداری های آذربایجان غربی و برخی دستگاههای اجرایی استان افزود: این قشر، متولی خاصی ندارد و مشاوران امور ایثارگران در ارگانهای مختلف به ویژه فرمانداری ها باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند و درخواست های آنان را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به عدم توجه به این قشر تا پیش از بودجه سال جاری اضافه کرد: در بودجه امسال، اعتباری برای کمک به رزمندگان معسر در نظر گرفته شده که می تواند کارگشا باشد.

وی در ادامه سیاستهای کلی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران را یکی از مهمترین مراجع مسئولان در رسیدگی مطلوب و بهتر به امور ایثارگران و خانواده های آنان برشمرد و اظهار کرد: طبق این ابلاغیه، اولویت دادن به ایثارگران در سیاستگذاری ها، برنامه ها، قوانین و آیین نامه های کشور و مباحث مرتبط یکی از مهمترین مواردی است که باید مسئولان دستگاههای اجرایی به آن توجه ویژه داشته باشند و آن را عملی کنند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، غفلت از سوی نهادها را از مهمترین دلایل عدم توجه به ایثارگران در عرصه های مختلف خواند و ادامه داد: در صورتی که در این خصوص کوتاهی کنیم، کفران نعمت کرده ایم و باید پاسخگوی درگاه الهی باشیم.

علی پیام مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با تلاش وزارت کشور و استاندار آذربایجان غربی، در چند ماه گذشته، جایگاه امور ایثارگران در استانداری احیاء شد که می توان با کار بهتر در این بخش، زمینه خدمت رسانی بیشتر به این قشر را فراهم کرد.

در این جلسه مشاوران امور ایثارگران برخی از فرمانداری های استان به بیان دغدغه های این قشر پرداختند.

مردم آذربایجان غربی 12 هزار شهید، 17 هزار جانباز و افزون بر دو هزار آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.

آذربایجان غربی یکی از خطوط مقدم رزمندگان اسلام در مقابل نیروهای رژیم بعث عراق بود.

8136/581/ 1495
کد N352281

وبگردی