آفتاب

یک پناهجوی سریلانکایی دیگر در استرالیا اقدام به خودسوزی کرد

یک پناهجوی سریلانکایی دیگر در استرالیا اقدام به خودسوزی کرد

تهران-ایرنا- گزارش روز یکشنبه حاکی است یک پناهجوی سریلانکایی دیگر دراعتراض به سیاست های مهاجرتی استرالیا درحالی اقدام به خودسوزی کرد که وزیر امور مهاجرتی این کشور گفته است این قبیل اقدام ها تغییری در سیاست های سختگیرانه دولت استرالیا درقبال پناهجویان ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، شورای پناهجویان سریلانکایی در استرالیا به رسانه ها گفت که این واقعه جمعه شب در ˈملبورنˈ اتفاق افتاد و طی آن یک مرد 40 ساله سریلانکایی پس از ریختن بنزین بر روی پاهایش و آتش زدن آن ؛ اقدام به خودسوزی کرده است.

این پناهجوی سریلانکایی که نامش ذکر نشده با اقدام هم اتاقی هایش برای خاموش کردن شعله های آتش به بیمارستان منتقل شد و گفته می شود دچار سوختگی جزیی در یک پایش شده است.

براساس این گزارش، این واقعه دو روز پس از آن صورت گرفت که صدها عزادار با تجمع در منطقه ˈگیلونگˈ در ملبورن استرالیا در خاکسپاری ˈلئورسین سیمانپیلایˈ یک پناهجوی 29 ساله سریلانکایی شرکت کرده بودند که پس از اقدام به خودسوزی در تاریخ اول ژوئن (11خرداد) جان باخت.

همچنین در ماه آوریل (فروردین) نیز یک پناهجوی دیگر سریلانکایی پس از اقدام به خودسوزی در ˈسیدنیˈ استرالیا بشدت صدمه دید.

گفته می شود همه این پناهجویان سوار بر قایق بطور غیرقانونی وارد استرالیا شده و با کسب ویزای موقت در این کشور در انتظار دریافت قامت دایم بسر می بردند اما بیم آن داشتند طبق قوانین سخت مهاجرتی آن به کشورشان بازگردانده شوند.

درپی تشدید سیاست های مهاجرتی استرالیا، دولت این کشور شماری از قایق های پناهجویان را به اندونزی بازگردانده و یا اقدام به اسکان دادن پناهجویان در اردوگاه ها می کند.

استرالیا از ماه ژوییه (تیر) سال 2013 میلادی پناهجویانی را که با قایق وارد این کشور می شوند در اردوگاه های آن واقع در جزیره کریسمس و نیز جزیره ˈمانوسˈ در پاپوا گینه نو یا ˈنائوروˈ مستقر می کند.

آساق **1450**1392
کد N352269

وبگردی