آفتاب

انتقاد ائتلاف مالکی از نقش ضعیف آمریکا در قبال عراق

انتقاد ائتلاف مالکی از نقش ضعیف آمریکا در قبال عراق

یکی از نمایندگان ائتلاف "دولت قانون" عراق ضمن انتقاد از نقش ضعیف آمریکا در قبال عراق، گفت: بغداد در تلاش است تا از مسکو درخواست کمک امنیتی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "بتول فاروق"، یکی از نمایندگان ائتلاف "دولت قانون" عراق که نوری مالکی، نخست‌وزیر این کشور رهبری آن را بر عهده دارد، در گفتگو با رادیو "مربد" از نقش ضعیف آمریکا در قبال حوادث امنیتی عراق انتقاد کرد و گفت: واشنگتن هیچ‌گونه نقش مثبتی در این زمینه ایفا نکرده است.

وی افزود: آمریکا باید توافق‌نامه امنیتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن را از طریق حمایت نظامی از نیروهای امنیتی عراق در مقابله با گروه "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش اجرایی کند.

فاروق اظهار داشت: عراق تلاش می‌کند تا از مسکو درخواست کمک امنیتی کند و چه بسا مسکو سریع‌تر از واشنگتن به درخواست ما جواب بدهد.

وی افزود: آمادگی روسیه برای حمایت از پرونده امنیتی عراق احتمالا بر نگرانی آمریکا نسبت به از دست دادن نفوذ خود در منطقه بیافزاید و باعث شود که واشنگتن تلاش کند تا با حمایت از عراق جای روسیه را در این زمینه بگیرد.

پیش‌تر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نوری مالکی بر حمایت مسکو از دولت عراق برای آزادسازی این کشور از تروریست‌ها تاکید کرده و گفته بود که کمک‌های نظامی فوری را به عراق ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N352257

وبگردی