آفتاب

فیصل مقداد: مسوولان فرانسه و آمریکا از اقدامات خود شرمسار باشند

فیصل مقداد: مسوولان فرانسه و آمریکا از اقدامات خود شرمسار باشند

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان این که مردم سوریه با مشارکت در انتخابات صدمه‌ای به کشورهای غربی و دستگاه‌های تبلیغاتی آن‌ها وارد کردند، عنوان داشت: مسوولان آمریکایی و فرانسوی با نگاه به تاریخ و اوضاع کنونی‌شان باید از گفته‌ها و اقدامات خود شرمسار باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، "فیصل مقداد"، معاون وزیر خارجه سوریه در مقاله‌ای با عنوان "انتخابات سالم سوریه، تبلیغات سخیف غربی" نوشت: تصمیم مردم سوریه در انتخابات این کشور شوک و ضربه‌ای به دستگاه‌های تبلیغاتی غربی و سران این کشورها وارد کرد و این مساله به خوبی نشان می‌دهد که مردم سوریه،‌ مردمی آزاد هستند که فشار و گفته‌های توخالی در مورد دموکراسی را نمی‌پذیرند.

وی به حضور چند میلیونی مردم سوریه در انتخابات این کشور اشاره کرد و افزود: مردم سوریه چه در داخل و خارج به پای صندوق‌ها رفتند تا وظیفه‌ و مسئولیت خود را در یک اقدام دموکراتیک و شفاف نشان دهند.

مقداد از اقدامات مسوولان آمریکایی‌، فرانسوی‌ و انگلیسی‌ که سعی دارند حقایق را به صورت معکوس نشان دهند و این که بین "دولت اسلامی عراق و شام" در سوریه و عراق تفاوت قائل هستند، انتقاد کرد.

مقداد عنوان داشت: داعش اقدامات تروریستی خود را در عراق چند سال قبل از آغاز بحران سوریه آغاز کرده بود.

وی گفت: کافی است که آمریکایی‌ها به تاریخ خود بنگرند تا از هر کلمه‌ای که دولتشان درخصوص انتخابات سوریه می‌گوید، شرمسار باشند،‌ همچنین کافی است که فرانسوی‌ها به اوضاع کنونی خود نظاره کنند تا از اقدامات و سخنان رئیس جمهور خود خجالت بکشند، انتخاب رهبران در این کشورها بر اساس اصول حرفه‌ای و یا حتی اخلاقی انجام نمی‌شود، بلکه مبتنی بر معیارهای بسیاری است که دوستی با اسرائیل و جوامع جنگی و شرکت‌های چند تابعیتی در راس آن‌ها قرار دارد و برخی از غربی‌ها انتخابات در کشورهای خود را با اموال برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس می‌خرند.

فیصل مقداد گفت: وزیر خارجه فرانسه دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زند، اما فراموش کرده که کشورش با جنایاتی که در الجزائر، سوریه و لبنان مرتکب شد، پیش از این‌ها به شدت حقوق بشر را نقض کرده است.

وی تاکید کرد: مردم ما همچنان از فرانسه می‌خواهند به جنایات خود اعتراف و از مردم سوریه و لبنان عذرخواهی کند.

معاون وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: امروز مردم سوریه در دوره پیروزی بر دشمنان داخلی و خارجی خود به سر می‌برند و مقابل هرگونه سختی مقاوم هستند و دشمنانشان باید بدانند که اراده‌ی این ملت همچنان پا برجا و استوار است.

انتهای پیام

کد N352031

وبگردی