آفتاب
بیستمین دوره جام جهانی - برزیل؛

دیدار انگلستان - اروگوئه به رکورد المپیک نرسید/ نگرانی از کاهش تماشاچیان

دیدار انگلستان - اروگوئه به رکورد المپیک نرسید/ نگرانی از کاهش تماشاچیان

بیش از 20 میلیون شهروند بریتانیایی و نزدیک به 70 درصد از تماشاگران تلویزیونی این کشور، باخت 2 بر یک تیمشان به اروگوئه را تماشا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، شکست 2 بر یک انگلستان مقابل تیم اروگوئه در مسابقات جام جهانی بالاترین میزان بینندگان از زمان المپیک لندن 2012 تا به حال را به خود جلب کرد.

وقتی که لویز سوارز دو گل از خط دروازه جو هارت عبور داد و تمام امیدهای انگلستان برای صعود به مرحله بعد را نابود کرد، نزدیک به 20 میلیون و 300 هزار نفر بریتانیایی در حال تماشای بازی بودند. شبکه ITV با 70.7 درصد سهام بازار، بالاترین میزان تماشاگران را به خود جذب کرده بود.

18.5 میلیون نفر خود بازی (به غیر از استراحت بین دو نیمه) را تماشا کردند که برابر با 67.8 درصد کل بینندگان کشور است. 13.29 میلیون نفر، یا 55.5 درصد کل بینندگان نیز پخش کامل بازی که شامل گرم کردن قبل از میدان می‌شد، را نیز تماشا کردند.

در مقایسه با این ارقام، مراسم افتتاحیه المپیک تابستانی 2012 لندن که توسط دنی بویل طراحی شده بود، نزدیک به 27 میلیون تماشاچی به خود جذب کرده بود. تماشاچیان مسابقه انگلستان در جام جهانی تقریبا برابر با تماشاچیان مسابقه دوی 100 متر مسابقات المپیک بود که در آن یوسین بولت جاماییکایی رکورد المپیک را شکست و بی بی سی موفق شد با داشتن 20 میلیون بیننده رقمی قابل توجه را ثبت کند.

پخش اولین بازی جام جهانی انگلستان در مقابله ایتالیا توسط بی بی سی نیز میانگین 11.5 میلیون نفر بیننده داشت که شامل 68.4 درصد بینندگان می شد و در اوج خود به 15.4 میلیون نفر یا 76.4 درصد رسید. انگلستان این بازی را 2-1 واگذار کرد.

در سراسر اروپا نیز رقبای انگلستان با لذت، شکست انگلستان را تماشا کردند. 14.66 میلیون نفر در آلمان بازی را تماشا کردند که 47.1 سهام بازار برای شبکه ZDF بود. در ایتالیا هم حدود 9 میلیون نفر به تماشای بازی نشستند که 35.5 درصد سهام بازار شبکه RAI بود و نزدیک به یک میلیون نفر دیگر نیز از طریق شبکه اسکای ایتالیا بازی را دیدند. در فرانسه نیز این بازی 8.4 میلیون نفر تماشاچی داشت که شامل 35.9 درصد می‌شد و 3.9 میلیون اسپانیایی و یا 25.3 درصد به تماشای بازی نشستند.

در حالیکه دو تیم صاحب نام و مدعی اسپانیا و انگلستان در مرحله گروهی جام جهانی از بازی ها حذف شد‌‌ه‌اند، احتمال اینکه میزان بیننده‌های جام جهانی کاهش پیدا کند، بالاتر رفته است. به احتمال زیاد، طرفداران بریتانیایی از این به بعد به تماشای مسابقات تنیس ویمبلدون خواهند نشست که از روز دوشنبه آغاز می شود و نماینده صاحب نام کشورشان یعنی اندی موری در آن حضور دارد. 

کد N351819

وبگردی