آفتاب

یک تبعه جمهوری آذربایجان در سوریه کشته شد

یک تبعه جمهوری آذربایجان در سوریه کشته شد

باکو - ایرنا - خبرگزاری ˈآپاˈ، از کشته شدن یکی دیگر از شهروندان جمهوری آذربایجان در درگیریهای سوریه خبر داد.

این رسانه روز یکشنبه به نقل از منابع امنیتی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که فرد یاد شده که از اهالی ˈترترˈ در نزدیکی منطقه ˈقره باغˈ است، نهم ژوئن ( 19 خرداد ماه) در نتیجه حملات هوایی نیروهای دولت سوریه علیه گروههای تروریستی در نزدیکی شهر ˈرقهˈ کشته شده است .

گفته می شود که وی مدتی پیش برای پیوستن به صفوف گروه تروریستی ˈداعشˈ، عازم سوریه شده بود.

تشخیص هویت وی پس از بررسی های تصویر مقتول که 10 روز پیش در صفحه ˈفیسبوکˈ متعلق به ˈسلفی هاˈ به اشتراک گذاشته شده بود ، از سوی پلیس جمهوری آذربایجان میسر شده است.

با متشنج شدن اوضاع سوریه، عده ای از شهروندان جمهوری آذربایجان عازم آن کشور شده و در ترکیب گروههای تروریستی در سوریه سلاح به دست گرفته اند.

پیوستن برخی از اتباع جمهوری آذربایجان به گروههای تروریستی در سوریه و انتشار خبر کشته شدن آنها در رسانه های داخلی این کشور، در ماههای گذشته واکنش های زیادی را از سوی مسوولان دولتی و مراکز مذهبی جمهوری آذربایجان در پی داشته است.

بر پایه گزارش آپا ، تاکنون بیش از 100 نفر از اتباع جمهوری آذربایجان در نبردهای سوریه کشته شده اند که تصاویر برخی از آنها در شبکه فیسبوک منتشر شده است.

بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی منابع غربی هزاران نفر از اتباع کشورهای اروپایی در کنار گروههای تروریستی علیه دولت قانونی سوریه در حال نبرد هستند.

خاورم*1206**1651
کد N351722

وبگردی