آفتاب

سازمان ملل:شمار آوارگان در عراق به بیش از 400 هزار تن رسید

سازمان ملل:شمار آوارگان در عراق به بیش از 400 هزار تن رسید

تهران - ایرنا - سلامه خفاجی کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد : شمار آوارگان در عراق به 437 هزار تن رسید.

به گزارش شبکه العراقیه، خفاجی خاطرنشان کرد : پناهجویان در استانهای اربیل ، دهوک و دشت نینوا سکنی گزیده اند و از بالا بودن اجاره بها در منطقه کردستان و دسترسی نداشتن به آموزش و تحصیل و نبود خدمات پزشکی رنج می برند.

وی افزود : آن دسته از ساکنان موصل که تا کنون خانه خود را ترک نکرده اند، در معرض اقدامات تروریستی داعش قرار دارند. العراقیه افزود: کمیساریای حقوق بشر ساطمان ملل گزارشی در مورد وضعیت آوارگان از استان نینوا تا کردستان عراق و شهروندانی که همچنان در موصل بسر می برند، تهیه کرده است .

خفاجی خواستار تامین چادر و مسکن مناسب به طور موقت برای آوارگان و همچنین رسیدن تیمهای پزشکی به منظور ارائه خدمات درمانی به آوارگان شد.

وی افزود: از موصل خبر می رسد که داعش شیوه های ارتجاعی تاریک اندیشانه متحجرانه ای برای تحصیل دانش آموزان در این شهر تدارک دیده است.

خفاجی در ادامه گفت: ساکنان موصل از نبود آب و برق رنج می برند به علاوه این که واکسن نزدن کودکان در مناطق بحران زده عراق یک فاجعه بشری به همراه خواهد داشت .

خفاجی از طرفهای ذی ربط خواست به خاطر مسائل انسان دوستانه امکان ارائه قطره فلج اطفال به کودکان مهاجر در عراق را فراهم آورند.

خاورم ** 1487 **1446
کد N351696

وبگردی