آفتاب
همگام با جام جهانی 2014 برزیل؛

عبدی: این بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود/ قرارداد کی روش باید تمدید شود

عبدی: این بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود/ قرارداد کی روش باید تمدید شود

روی گلی که از آرژانتین خوردیم واقعا کاری از دست کسی برنمی‌آمد و بر اساس خلاقیت‌های فردی یک بازیکن بزرگ در دنیا به ثمر رسید.

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی مقابل آرژانتین افتخارآفرینی کردند گفت: دیگر زمان آن است که فوتبال دنیا کلاه خود را به احترام فوتبال ایران از سر بر دارد.

به گزارش ایلنا، حسین عبدی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل آرژانتین، اظهار کرد: به نظر من بازیکنان تیم ملی هم از لحاظ نحوه بازی و هم از لحاظ نتیجه‌ افتخار آفرینی کردند و دیگر زمان آن فرا رسیده است که فوتبال دنیا به فوتبال ایران احترام بگذارد و به نشان احترام کلاه خود را از سر بردارد.

کارشناس فوتبال ایران با بیان این که بازیکنان تیم ملی ایران مقابل آرژانتین بازی محکم و در عین حال آگاهانه‌ای را به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: روی گلی که از آرژانتین خوردیم واقعا کاری از دست کسی برنمی‌آمد و بر اساس خلاقیت‌های فردی یک بازیکن بزرگ در دنیا به ثمر رسید. به اعتقاد من این بازی بهترین بازی تاریخ فوتبال ایران بود و بازیکنان خیلی مردانه و با غیرت بازی کردند.

وی تصریح کرد: وقتی همه چیز را کنار هم می گذاریم می بینیم که هر چند آرژانتین درصد بیشتر بازی را در اختیار داشت و قبل از بازی همه آرژانتین را پیروز میدان می‌دانستند اما تیم ملی ایران نشان داد که وقتی فکر کنیم و راهکار داشته باشیم می‌توانیم بسیار باصلابت و با برنامه‌تر نسبت به گذشته بازی کنیم و این توانایی نزد ملی‌پوشان فوتبال ایران وجود دارد.

عبدی در خصوص عملکرد خط دفاع تیم ملی ایران نیز اظهار کرد: به نظر من دفاع مقابل تیم‌های بزرگ نیز یک هنرمندی خاص می‌خواهد و کار هر تیمی نیست. هر چند تسلط آرژانتین بر بازی کاملا مشهود بود اما آنها به علت عملکرد خوب خط دفاعی نتوانستند از این تسلط موقعیت بسازند و دروازه ایران را تهدید کنند. به اعتقاد من تمامی بازیکنان دفاعی ایران روز بسیار خوبی را داشتند و هیچ کس بد نبود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با ابراز امیدواری از صعود تیم ملی ایران به مرحله دوم جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خاطر نشان کرد: شانس زیادی داریم تا بتوانیم با پیروزی بر بوسنی و هرزگوین به مرحله بعد صعود کنیم. امیدوارم این اتفاق بیفتد؛ چرا که ملی‌پوشان فوتبال ایران استحقاق آن را دارند.

وی راهکار کی‌روش در این بازی را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: هر چند معتقدم این نحوه بازی در مقابل تیم‌های بزرگ دنیا جواب می‌دهد و ما باید در مقابل تیم‌های آسیایی بسیار تهاجمی تر بازی کرده و آنها مقابل ما به دفاع روی بیاورند که نیاز است در کارهای تهاجمی عملکرد تیم ملی در مقابل رقبای آسیایی تغییر یابد.

عبدی در پایان در مورد تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش نیز خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان راهکاری بیاندیشند تا قرارداد کی‌روش تمدید شود، چرا که این موضوع مطمئنا به نفع تیم ملی و فوتبال ایران خواهد بود.

 

کد N351673

وبگردی