آفتاب

اوباما: اقدامات نظامی آمریکا بدون اتفاق نظر عراقی‌ها بیهوده است

اوباما: اقدامات نظامی آمریکا بدون اتفاق نظر عراقی‌ها بیهوده است

رئیس جمهوری آمریکا گفت: اگر رهبران عراقی به اتفاق نظر نرسند و اختلافات را کنار نگذارند، اقدامات نظامی آمریکا نیز قادر نخواهد بود تا به عراقی‌ها کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: رهبران عراق باید به یک راه‌حل سیاسی جامع در حل و فصل بحران دست یابند وگرنه هیچ قدرتی و حضور نظامی آمریکا قادر نخواهد بود بحران را در عراق ریشه کن کند.

وی افزود: بدون اتفاق نظر در میان رهبران عراقی، اقدامات نظامی آمریکا بی‌نتیجه و عبث خواهد بود.

در همین حال، یک گروه مخالف جنگ در آمریکا موسوم به ANSWER اعلام کرد در شهرهای لس‌آنجلس، شیکاگو و واشنگتن دست به راهپیمایی زده تا از برنامه احتمالی اوباما در جنگ علیه شبه‌نظامیان و تروریست‌ها در عراق انتقاد کند.

اوباما در ادامه به شبکه خبری سی.ان.ان گفت: ما به دولت بغداد فرصت دادیم تا دموکراسی جامع و کاملی داشته باشد، تا برای آینده کودکان عراقی به همکاری با فرقه‌های مختلف بپردازد اما متاسفانه نشانه‌هایی از عدم اعتماد دیده می‌شود. شکی نیست که در حال حاضر سنی‌ها دسترسی برای حضور در روند سیاسی عراق و همکاری با دولت شیعه این کشور را ندارند و این همان علت بروز ناآرامی و درگیری‌ها در عراق است.

وی افزود: بخشی از اقدامات و تلاش‌های آمریکا مربوط به این است که ببینند آیا رهبران عراقی آماده کنار گذاشتن اختلافات فرقه‌ای و تعهد به گفته‌ها و همکاری با یکدیگر هستند یا خیر.

انتهای پیام

کد N351514

وبگردی