آفتاب
با 142 رای موافق انجام شد

تصویب دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس

تصویب دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران به عنوان یکی از طراحان این طرح با استناد اصل 8 قانون اساسی گفت: اصل 8 قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک تکلیف همگانی مقرر کرده و شهروندان را در مقابل رفتار یکدیگر مسوول و ناظر قرار داده است و بدون شک این تکلیف مستلزم پیش‌بینی حمایتهای قانونی لازم از افرادی است که مبادرت به انجام این وظیفه قانونی و شرعی می‌کنند.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر چنانچه اجتماع از منافع و کارکردهای مثبت این نهاد بهره‌مند می‌شود باید حمایت‌های و تدابیر قانونی لازم را نسبت به کسانی که آسیب ها و مخاطرات انجام این وظیفه سنگین را متحمل می‌شوند به عمل آورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در ماه‌های اخیر اخباری شنیده ایم در مورد کسانی که اقدام به امر به معروف و از نهی از منکر کرده که بعضا کشته و به شهادت رسیدند و نمی‌توانیم شاهد چنین مسائلی باشیم.

وی افزود: حتی موردی بوده که یکی از افرادی که کارهای فرهنگی و ولایتی انجام می‌داده در مورد خانمی که در ماشین حجابش را انداخته بود تذکر داده اما زمانی به دادگاه مراجعه شده به خانم رای داده و وی به قید ضمانت آزاد می‌شود در حالی که باید از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قانونی به عمل آیند.

براساس این گزارش دو فوریت طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر با 142 رای موافق، 21ر ای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

براساس این گزارش باهنر که ریاست جلنی را برعهده داشت پس از رای‌گیری این طرح گفت: انتظار می‌رود کمیسیون حقوقی و قضایی این طرح را طی امروز و فردا مورد بررسی قرار داده تا در جلسه بعد بتوانیم به آن رسیدگی کنیم.

انتهای پیام

کد N351394

وبگردی