آفتاب
قاضی پور:

هیات رییسه مجلس استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند

هیات رییسه مجلس استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند

تهران-ایرنا- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح استیضاح وزیر نیرو 27 فروردین 1393 تقدیم هیات رییسه شده است، گفت: از زمان مدیریت حمید چیت چیان در وزارت نیرو 27 درصد دیگر از دریاچه ارومیه خشک شده است و شرایط این دریاچه به آی.سی.یو رفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «نادرقاضی پور» با استناد به اصل 89 قانون اساسی و همچنین ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به وضعیت اسفبار دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: این دریاچه از وضعیت سی. سی. یو به آی .سی. یو رفته است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حضور حمید چیت چیان در وزارت نیرو 70 درصد دریاچه ارومیه خشک شده بود در حالی که این رقم اکنون به 97 درصد رسیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: خشکی 27 درصد دیگر دریاچه ارومیه در زمان مدیریت آقای چیت چیان رخ داده است.

قاضی پور همچنین گفت: با خشک شدن دریاچه ارومیه سه میلیون آذری از منطقه کوچ می کنند و هزاران طفل و کودک کشته می شوند.

وی از هیات رییسه مجلس خواست تا طرح استیضاح وزیر نیرو که به امضای جمعی از نمایندگان رسیده است را اعلام وصول کند تا بتوان از حقوق تالاب ها و دریاچه ها و همچنین میلیاردها مترمکعب آبی که هر ساله از کشور خارج می شود، دفاع کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس اضافه کرد: وزیر می توانست در مدت سه ماه با برنامه ریزی جاری شدن آب به دریاچه ارومیه را اجرایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر قاضی پور گفت: دغدغه نمایندگان استان های آذربایجان شرقی و غربی دغدغه همه ما است و این مساله تبدیل به مساله ملی شده است.

وی ادامه داد: مساله دریاچه ارومیه در دستور کار دولت است و ماموریت ویژه ای هم به وزیر نیرو در این زمینه داده شده است.

نایب رییس اول مجلس ضمن تاکید بر اهمیت مساله از وزیر نیرو و از رییس سازمان محیط زیست کشور دعوت کرد تا با حضور در جلسه علنی مجلس اقدامات و تصمیمات خود را در این زمینه تشریح کنند.

سیام(3)**2021**9132**1336
کد N351313

وبگردی