آفتاب

تظاهرات هزاران نفری ترک تبارها در اعتراض به سفر اردوغان به فرانسه

تظاهرات هزاران نفری ترک تبارها در اعتراض به سفر اردوغان به فرانسه

بیش از یک هزار نفر از ترک تبارهای حاضر در فرانسه روز گذشته با برپائی تظاهراتی اعتراض خود را نسبت به سفر نخست وزیر ترکیه به این کشور اروپائی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رجب طیب اردوغان" از ابتدای هفته گذشته سفر اروپایی خود را برای دیدار با ترک تبارهای حاضر در کشورهای مختلف آغاز کرده و در همین راه وی روز گذشته وارد فرانسه شده است. 

اردوغان قرار بود روز گذشته در شهر لیل در یک مرکز دولتی با ترک تبارهای حاضر در این شهر دیدار کند اما یک هزار نفر از مردم ترکیه با برپائی تظاهرات در این شهر اعتراض خود را به این اقدام اردوغان نشان دادند. 

در هفته گذشته نیز در جریان سفر اردوغان به اتریش، 10 هزار نفر از ترک تبارهای حاضر در وین دست به تظاهرات اعتراض آمیز زده بودند. 

نخست وزیر ترکیه این سفرها را برای جلب حمایت ترک تبارهای حاضر در کشورهای مختلف در انتخابات ریاست جمهوری ماه آگوست انجام می دهد. با توجه به آنکه "اکمل الدین احسان اوغلو" به عنوان نامزد مشترک احزاب مخالف دولت ترکیه، برای انتخابات ماه آگوست معرفی شده، اردوغان کار سختی برای پیروزی در این رقابت ها پیش رو خواهد داشت. 

درخواست اولاند از اردوغان 

اما "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه، در دیدار با اردوغان از وی خواست تا اقدامات کشور ترکیه برای جلوگیری از سفر جوانان فرانسوی به سوریه برای پیوستن به تروریست های حاضر در این کشور را افزایش دهد. 

این درخواست پس از آن مطرح می شود که کشورهای غربی لیستی متشکل از پنج هزار تروریست اروپایی و آمریکایی را به آنکارا تحویل داده و از ترکیه خواسته اند تا از بازگشت آنها به غرب جلوگیری کند. 

کشورهای غربی که به شدت از بازگشت تروریست های اعزام شده به سوریه در هراس هستند با ارسال لیست اسامی این افراد به آنکارا از ترکیه خواستند تا در صورت امکان از بازگشت آنها به آمریکا و اروپا جلوگیری کند.

کشورهای غربی که در سه سال اخیر به هیچ وجه اقدامی برای جلوگیری از انتقال تروریست ها از اروپا و آمریکا به سوریه انجام نداده اند از مدتی قبل به این موضوع فکر می کنند که در صورت بازگشت این تروریست ها به غرب، اروپا و آمریکا با مشکلات امنیتی بیشماری مواجه می شوند از همین رو در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن از بازگشت این افراد به غرب جلوگیری کنند.

کد N350989

وبگردی