آفتاب
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارکردهای مساجد باید مورد بازنگری قرار گیرد

کارکردهای مساجد باید مورد بازنگری قرار گیرد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مساجد می‌توانند تاثیرگذاری خود را در جامعه افزایش دهند بنابراین باید تمهیدی اندیشیده شود که کارکردهای آنها بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دهه تکریم مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان، به اهمیت حضور همه مردم در مساجد اشاره و تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کرد تا همه اقشار جامعه با هر تفکری مسجد را به عنوان خانه خدا محلی برای کسب آرامش و نزدیکی به خداوند بدانند و در مساجد حضور داشته باشند.

وی درباره نقش مساجد در جامعه اسلامی اظهار کرد: مساجد همواره نقش اصلی را در جامعه اسلامی بر عهده داشتند و به عنوان یکی از ستون‌های وحدت مسلمانان در تمام مسائل جامعه اسلامی تاثیرگذار بودند.

وی به اهمیت مساجد در دوران صدر اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: اهمیت مساجد از دوران صدر اسلام تا حالا به قدری بوده است که پیامبر گرامی اسلام(ص) مسجد را نخستین پایگاه مسلمانان برای حکومت اسلامی قرار دادند و بسیاری از تصمیمات مهم جامعه اسلامی را در آنجا با مشورت دیگر صحابه بزرگوارشان می‌گرفتند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش مساجد را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هم بی بدیل دانست و افزود: مساجد در دوران اخیر هم منشا خیرات و برکات فراوانی برای مسلمین شده‌اند و نقش پررنگ آنها در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس کاملا قابل لمس است.

حشمتی گفت: مساجد فعالیت فرهنگی گوناگونی را برگزار می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرد زیرا منشا خیرات و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تجربه موفق دوران دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس همکاری تنگاتنگ مساجد و بسیج مردمی توانست جوانان بسیاری را برای حضور در جبهه‌ها سازمان‌دهی کند و این تجربه موفق امروز هم می‌تواند برای حل مشکلات مختلف جامعه به کار آید.

انتهای پیام

کد N350900

وبگردی