آفتاب

اسپانیا طرح صلح ارایه شده از سوی اوکراین را ارزشمند خواند

اسپانیا طرح صلح ارایه شده از سوی اوکراین را ارزشمند خواند

مادرید - ایرنا - دولت اسپانیا روز شنبه تصمیم ˈپترو پوروشنکوˈ رئیس جمهوری اوکراین در ارایه طرح صلح برای حل و فصل درگیری های مسلحانه بین شورشیان حامی دولت روسیه و ارتش اوکراین را ارزشمند خواند.

به گزارش ایرنا ، وزارت خارجه اسپانیا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برای اینکه این طرح به موفقیت برسد بایستی همه طرفین ، روسیه و جامعه بین المللی آن را بپذیرند و اقداماتی برای ترویج آن انجام دهند.

رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته از اجرای یک آتش بس در شرق کشور خبر داد و یک طرح صلح برای حل و فصل درگیری های مسلحانه بین شورشیان حامی روسیه و ارتش ارایه داد.

بیانیه ادامه داد: نقشی که ˈسازمان امنیت و همکاری اروپاˈ می تواند در بحران اوکراین داشته باشد ، مهم است و به این دلیل اسپانیا از ˈرهبریت و تعهدˈ این سازمان حمایت می کند.

در این زمینه به عقیده اسپانیا ، برای اینکه سازمان مذکور بتواند نقش خود را ایفا کند، ضروری است که ناظران این سازمان که همچنان در گروگان هستند ، هرچه سریعتر ازاد شوند.

بیانیه وزارت خارجه اسپانیا می افزاید: اسپانیا همچنان از یک راه حل سریع که وحدت ، حاکمیت ، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین را تضمین کند و به درگیری هایی که مدتهاست این کشور را در برگرفته پایان دهد؛ حمایت می کند.

بنا براین گزارش ، طرح پوروشنکو که در تارنمای رئیس جمهوری اوکراین منتشر شده شامل اقداماتی است نظیر تضمین امنیت برای شرکت کنندگان در مذاکرات احتمالی در مورد حل و فصل مناقشه ، آزادی گروگان ها و رد پیگرد قانونی کسانی که سلاح ها را بر زمین گذاشتند.

اروپام **1234**1392
کد N350387

وبگردی