آفتاب

وستروله به سرطان خون مبتلاست/ ابراز امیدواری مقامات آلمان برای سلامتی گیدو

وستروله به سرطان خون مبتلاست/ ابراز امیدواری مقامات آلمان برای سلامتی گیدو

یک مقام حزب دمکرات آزاد آلمان گفت وزیر خارجه پیشین این کشور به سرطان خون (لوکمی) مبتلا شده و در حال گذراندن دوران درمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، انتشار خبر ابتلای "گیدو وستروله" وزیر خارجه پیشین آلمان به بیماری سرطان خون (لوکمی) سیاستمداران آلمان را شوکه کرد. بر این اساس رهبر پیشین حزب دمکرات آزاد آلمان به سرطان خون حاد مبتلا است اما امید برای درمان وی وجود دارد.

"ورنر هومریش" رئیس دفتر بن حزب دمکرات آزاد با اعلام این مطلب گفت بیماری سیاستمدار 52 ساله آلمانی پیش از انجام عمل جراحی بر روی زانوی وی در شب پنج شنبه تشخیص داده شده است. به گفته وی هر چند وستروله از شنیدن این خبر شوکه شده اما برای مبارزه با این بیماری آماده است.

در همین حال نشریه اکسپرس آلمان به نقل از مقامات "بنیاد وستروله" نوشت: وستروله در حال مداوا در کلینیک تخصصی دانشگاه کلن است. با انتشار این خبر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن آرزوی سلامتی برای وزیر خارجه دولت خود در سال های 2009 تا 2011 گفت: من گیدو وستروله را از سال ها پیش می شناسم و می دانم که مبارز بزرگی در میدان زندگی است.

همچنین "کریستیان لیندنر" رهبر حزب دمکرات آزاد ابراز امیدواری کرد وستروله بتواند با غلبه بر بیماری خود به زودی سلامتی اش را به دست آورد. "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه کنونی آلمان نیز گفت طی دیدارش از استانبول از این اتفاق تاسف بار با خبر شده است.

بیماری لوکمی عبارت از ایجاد اختلال در تولید و عملکرد سلول‌های خونی است که در مردان شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد. ابتلای به این بیماری در حالت عادی طی چند هفته به مرگ بیمار می انجامد با این حال درمان به موقع از جمله شیمی درمانی می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کرده و حتی موجب درمان آن شود.

کد N350326

وبگردی