آفتاب

سفارت ایران در بیروت حادثه بقاع را محکوم کرد

سفارت ایران در بیروت حادثه بقاع را محکوم کرد

سفارت کشورمان در بیروت با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی روز گذشته در منطقه بقاع لبنان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این بیانیه آمده است: یک بار دیگر دستان آلوده تروریست‌ها برای تهدید قراردادن امنیت لبنانی‌ها و ثبات این کشور با هدف قرار دادن ایست بازرسی نیروهای امنیتی لبنان و طرح هدف قرار دادن فرماندهان عالی‌رتبه آن هم‌زمان با رشد پدیده تروریسم در سوریه، عراق و کشورهای هم‌جوار، دراز شده است.

این بیانیه افزود: بدین وسیله سفارت جمهوری اسلامی ایران به شدت این گونه اقدامات جنایتکارانه را که در راستای خدمت به دشمنان این ملت و طرح‌های صهیونیستی است، محکوم می‌کند.

بنابر گزارش لیبانون فایلز، بر اساس این بیانیه، سفارت جمهوری اسلامی ایران معتقد است که لبنان دراین مرحله نیازمند یاری و وحدت لبنانی‌ها برای پشت سر گذاشتن خطرات و هم‌چنین وحدت در عرصه داخلی است تا کشور را از تحولات منطقه دور بدارد.

روز گذشته (جمعه) یک انفجار انتحاری در استان بقاع لبنان موجب کشته و زخمی‌ شدن بیش از 20 تن شد.

در این انفجار یک عامل انتحاری در منطقه الضهر البیدر در ورودی بقاع شرقی خود را منفجر کرد.

بنابر این گزارش عامل انتحاری سوار بر خودروی حامل مواد منفجره در حال حرکت از منطقه بقاع به سوی بیروت بود و در یک ایست بازرسی نیروهای امنیتی لبنان خود را منفجر کرده است.

به گفته منابع امنیتی لبنان هدف این عملیات ترور مدیر سازمان امنیت عمومی لبنان بوده اما وی از این ترور جان سالم به در برده است.

بر اساس آمار اولیه از تلفات این عملیات تروریستی، انفجار دست‌کم 2 کشته و بیش از 20 زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

کد N350125

وبگردی