آفتاب

روند توسعه در هند شتاب می گیرد

روند توسعه در هند شتاب می گیرد

دهلی نو - ایرنا - دولت جدید هند تصمیماتی را برای شتاب گرفتن توسعه در این کشور اتخاذ کرده است.

به گزارش ایرنا؛ اختصاص بیش از 200 میلیارد روپیه (حدود 3 میلیارد و 300میلیون دلار) برای 7 پروژه از جمله تصمیماتی است که دولت هند برای توسعه زیرساخت ها در این کشور درنظر گرفته است.

برخی از این پروژه ها بیش از یک دهه بود که به دلیل مشکلات مالی و مسائل زیست محیطی در انتظار تعیین تکلیف ازسوی دولت بودند.

یکی از این پروژه ها که بیش از 30 سال در مرحله طراحی و محاسبه قرار داشت پروژه احداث خط راه آهن 235 کیلومتری از معادن سنگ آهک ایالت ˈچاتیسگرˈ به پروژه خط تولید فولاد انجمن تولیدکنندگان فولاد هند در ˈبیلاییˈ بود که در واقع تضمین کننده ادامه حیات این شرکت تولید فولاد است و دولت مودی با اختصاص 100 میلیارد روپیه آن را آماده ساخت کرده است.

ˈناریندرا مودیˈ نخست وزیر جدید هند با شعار ˈتوسعه اقتصادی و کاهش فقرˈ به عنوان یکی از مهمترین شعارهایش روی کار آمده است و تلاش می کند با اجرای طرح های مهم اقتصادی در جهت تحقق شعارهای انتخاباتی اش گام بردارد.

البته در این مسیر دولت هند با موانع و مشکلاتی مانند افزایش قیمت حامل های انرژی و کاهش ارزش پول ملی مواجه شده است.

هندوستان یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت در جهان است و حامل های انرژی نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد.

بحران عراق و افزایش قیمت نفت خام در روزها و هفته های اخیر بسیاری از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی هند را با خسارات سنگین مواجه کرده است.

آثار افزایش قیمت جهانی نفت خام بر اقتصاد هند در هفته ها و ماه های آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین تامین کنندگان نفت خام هند به شمار می آید.

تحریم های اقتصادی آمریکا مشکلاتی را برای پرداخت بدهی نفتی هند به ایران بوجود آورد.

وابستگی هند به نفت ایران موجب شده دولت هند تلاش کند مسیرهای دیگری را برای انتقال مبالغ بدهی نفتی خود به ایران بیابد.

با توجه به نیاز مبرم هند به حامل های انرژی و درعین حال افزایش روز افزون قیمت جهانی نفت خام، دولت این کشور تلاش می کند بهترین و باصرفه ترین مسیر را برای تامین انرژی های موردنیاز خود پیدا کند و در این زمینه ایران با توجه به کیفیت نفت خام و مسیر مناسب انتقال ، از مهمترین گزینه های هند برای واردات نفت خام به این کشور به شمار می آید.

آساق**2167**1392
کد N349986

وبگردی