آفتاب

کمک یک میلیون و750 هزار یورویی ایتالیا به عراق

کمک یک میلیون و750 هزار یورویی ایتالیا به عراق

رم- ایرنا-ˈفدریکا موگرینیˈ وزیر خارجه ایتالیا دستور اختصاص یک میلیون و 750 هزار یورو برای مقابله با بحران شدید انسانی در عراق را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود: 500 هزار یورو از این بودجه، توسط سازمان جهانی بهداشت جهت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی فوری برای ده ها هزار غیرنظامی در موصل بویژه تهیه دارو و واکسن، تقویت خدمات درمانی پایه در استان نینوا و نظارت و آموزش بهداشت، بکار گرفته می شود.

ایتالیا همچنین با یک کمک 250هزار یورویی از طریق برنامه جهانی غذا، به مدت دو ماه غذای 43 هزار نفر از آوارگان داخلی استان نینوا را تامین می کند.

براساس این گزارش، ایتالیا علاوه بر این اقدامات یک میلیون یورو نیز توسط سازمان های غیر دولتی (Ong) ایتالیایی درعراق برای فعالیت در زمینه های بهداشت و آموزش پناهندگان که اغلب اتباع سوریه بوده و در اردوگاه های پناهندگان در استان اربیل، سلیمانیه و دهوک اسکان دارند، اختصاص داده است.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا اعلام کرد با وخیم شدن اوضاع در شهر موصل و شهرهای اطراف آن، شرایط انسانی نیز در برخی شهرهای عراق از جمله نینوا روبه وخامت نهاده است و صدها هزار آواره عراقی به دلیل در اختیار نداشتن آب آشامیدنی، کمبود غذا و دارو دچار مشکلات شدید شده اند.

یکی از مشکلات عمده در این منطقه، شیوع بیماری سرخک و فلج اطفال است. در اوایل سال جاری در پی بحران سوریه، گزارش هایی از شیوع این بیماری در این مناطق رسید.

سازمان بهداشت جهانی جهت نظارت بر جلوگیری از گسترش این بیماری ها، مراکز فوریت های پزشکی و واکسیناسیون اطفال را در شهرهای اربیل و دهوک راه اندازی کرده است.

اروپام ** 2171**1485 ** 1064
کد N349954

وبگردی