آفتاب

محمدجواد لاریجانی: قوه قضاییه نمادی از ماهیت نظام است

محمدجواد لاریجانی: قوه قضاییه نمادی از ماهیت نظام است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: هر چقدر تهاجم به قوه قضاییه وسیع‌تر می‌شود باید بدانیم که نقش قوه قضاییه در پاسداری از منافع ملی جدی‌تر است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد لاریجانی در حاشیه همایش سراسری قوه قضاییه در جمع خبرنگاران درباره انتقاداتی که غرب از قوه قضاییه در زمینه حقوق بشر مطرح می‌کند، گفت: قوه قضاییه گذشته از جایگاه مهمی که در نظام جمهوری اسلامی دارد، دارای این ویژگی است که به نحوی نمادی از ماهیت نظام است.

وی افزود: نظام ما یک تاسیس سیاسی و مدنی بر اساس عقلانیت اسلامی است و قوه قضاییه نمادی از این ماهیت است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه قوه قضاییه بازوی توانمندی برای پاسداری از منافع ملی و پیشبرد اهداف نظام است، گفت: طبیعتا کسانی که از پیشرفت کشور ما خوشحال نمی‌شوند باید ستون‌ها را بزنند و هر چقدر تهاجم به قوه قضاییه وسیع‌تر می‌شود باید بدانیم که نقش قوه قضاییه در پاسداری از منافع ملی جدی‌تر است.

وی گفت: تهاجم حقوق بشری چیز جدیدی نیست و از بدو تاسیس نظام اسلامی بوده است. احمد شهید نیز اولین گزارشگر ویژه نیست که غربی‌ها برای جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند ولی باید توجه داشت نه احمد شهید صلاحیت گزارشگری دارد و نه گزارش‌های او ارزش حرفه‌ای برای بیان وضعیت حقوق بشر در یک کشور را دارد.

انتهای پیام

کد N349939

وبگردی