آفتاب
رییس دادگستری گلستان:

سرمایه‌گذاری زیربنای اقتصاد مقاومتی است

سرمایه‌گذاری زیربنای اقتصاد مقاومتی است

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، باعث رشد و توسعه هر منطقه می‌شود، کمیته حمایت و صیانت از سرمایه‌گذاری 265 پرونده در این خصوص را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد فاضلیان در جمع مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه دادگستری این استان اظهار کرد: با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اولویت ما در سال جاری تلاش در جهت تحقق شعار سال است.

به گفته وی، با بررسی‌های انجام شده زمینه میلیاردها تومان سرمایه گذاری در استان فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته میزان سرمایه‌گذاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن - 92 نسبت به 91 - 40 درصد رشد داشته است که این آمار و افزایش نشان می‌دهد زمینه را برای جذب فراهم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف، زیربنای اقتصاد مقاومتی است و باید در این استان، زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم کنیم.

فاضلیان گفت: باید به جوانان و استعدادهای درونی آنان بهاء دهیم تا در یک عرصه رقابتی سالم، تلاش کنند و ما امروز در این استان نیاز به برنامه‌ریزی منسجم در زمینه‌های صنعت و کشاورزی داریم.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: بیکاری بخش عمده‌ای از جوانان تحصیل کرده این استان، نشان می دهد که نتوانسته‌ایم در زمینه سرمایه گذاری خوب کار کنیم؛ زیرا سرمایه گذاری خود باعث رشد و توسعه و از سوی دیگر اشتغال و کارآفرینی و کاهش آمار بیکاران خواهد شد.

به گفته فاضلیان، باید سعی شود تا موانع غیرضرور در مسیر سرمایه گذاری برداشته شود.

وی اظهار کرد: استان ما منابع خدادادی فراوانی دارد که کمترین بهره برداری از آن ها برای بخش اشتغال و اقتصاد شده است.

این مقام عالی دستگاه قضایی گلستان در ادامه به راه اندازی سیستم مکانیزه بایگانی و ثبت پرونده ها اشاره کرد و گفت: در گذشته به دلیل بایگانی کاغذی مشکلاتی مانند رطوبت، موریانه و عدم دسترسی به موقع داشتیم که به همین دلیل و به استناد ماده 131 برنامه چهارم به قوه قضائیه اجازه آرشیو الکترونیک داده شد.

فاضلیان افزود: امروز 90 درصد پرونده‌های غیر ضروری بایگانی الکترونیکی شده اند و استخراج و ثبت 160 هزار پرونده ضروری در سیستم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آی تی کاملا مکانیزه شدیم، از ابتدا تا انتهای پرونده ها به صورت صد درصد مکانیزه شده، با این قابلیت جزو چند کشور محدود دنیا هستیم که این سیستم را پیاده کرده ایم.

فاضلیان تصریح کرد: هزینه زیاد راه اندازی سیستم و همچین صرف هزینه برای به روز رسانی، عیب یابی و بازسازی سیستم در این خصوص انجام شده است.

وی از راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی خبر داد و یادآور شد: این دفاتر پل ارتباطی مردم با دستگاه قضا خواهند شد و مردم درخواست های خود را در این سیستم ثبت خواهند کرد و همچنین یکی از مزایای این طرح کاهش مراجعات مردم به قوه قضائیه و تسریع در روند ثبت مدارک و پرونده‌ها است.

انتهای پیام

کد N349793

وبگردی