آفتاب

آغاز انتخابات لیبی در خارج از کشور

آغاز انتخابات لیبی در خارج از کشور

22 مرکز انتخاباتی در 13 کشور جهان امروز (شنبه) آماده استقبال از رای دهندگان لیبیایی هستند که قرار است اعضای پارلمان کشورشان را انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، کمیساریای عالی انتخابات لیبی اعلام کرد که این نهاد با همکاری سازمان مهاجرت که ارائه تمام برگه‌های رای‌گیری به کشورها را به عهده دارد، تمامی اقدامات و تدابیر لازم به منظور برگزاری انتخابات را اتخاذ کرده است. قرار است که این انتخابات تا فردا 22 ژوئن در خارج از لیبی ادامه داشته باشد.

این کمیساریا تاکید کرد: حوزه‌های رای‌گیری در خارج از کشور در راس ساعت هشت باز می‌شود و این انتخابات ابتدا در کشور مالزی به دلیل تفاوت زمانی آغاز می‌شود.

کمیساریای انتخابات لیبی اعلام کرد: کشوری که بیشترین تعداد ثبت نام کننده برای شرکت در انتخابات را دارد، انگلیس با تعداد 2391 رای دهنده لیبیایی است و بعد از آن آمریکا قرار دارد. در کشور ایرلند کمترین تعداد ثبت نام کرده‌اند و تعداد آنها به 301 تن می‌رسد.

قرار است که در کانادا، آلمان، ایرلند، ایتالیا، مصر، اردن، امارات، مالزی، قطر، تونس، ترکیه و همچنین انگلیس و آمریکا این انتخابات برگزار شود.

انتهای پیام

کد N349780

وبگردی