آفتاب
یک محقق و پژوهشگر قرآنی:

سید حسن خمینی به نقد انقلاب بپردازد و کاستی‌های آن را بررسی کند

سید حسن خمینی به نقد انقلاب بپردازد و کاستی‌های آن را بررسی کند

یک محقق و پژوهشگر قرآنی گفت: ‌ وقتی انقلاب شد قرار نبود حریم خصوصی افراد اینقدر آسیب‌پذیر شود. قرار نبود مسئولان به مردم آمارهای دروغین بگویند و همه اینها به خاطر این است که وقتی خرد بمیرد ما جلوی نقد را می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناصر مهدوی در مراسم رونمایی از کتاب‌های مربوط به امام خمینی (ره) که ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در کتابخانه ملی برگزار شد، با مورد توجه قرار دادن حضور یادگار حضرت امام(ره) در این مراسم، گفت: من به زعم خود از سیدحسن خمینی که کنار مردم ایستاده‌اند و کسانی که دل‌شان شکسته و صدایشان شنیده نشده را نوازش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان این‌که به هر ترتیب برخی اوقات به این بزرگوار جسارت‌هایی روا داشته شده است، به نوعی به حادثه رخ داده در دانشگاه بروجرد اشاره کرد، گفت: مردم خرم‌آباد و بروجرد به این نکته اذعان کرده‌اند که آنها به خانواده حضرت امام احترام می‌گذارند. کسانی که چنین جسارت‌هایی را روا داشتند افرادی بودند که چشم دیدن حقیقت را ندارند.

مهدوی در ادامه گفت: مردان بزرگ از این جسارت‌ها نمی‌هراسند و وقتی آدمی در جاده حقیقت حرکت می‌کند، باید سختی‌هایش را هم تحمل کند. ممکن است خدا به بعضی آدم‌ها جاه و جلال دهد، اما درد حقیقت‌طلبی، سخن گفتن از حقیقت و رنج کشیدن در گسترش فرهنگ و ایفای نقش در جهت گسترش عدل و انصاف را نداند و باید به حال کسانی گریست که تازیانه می‌زنند تا صدای حقیقت بلند نشود.

وی با مورد توجه قرار دادن نقش حضرت امام (ره) در جامعه ایران، گفت: شاه تصور می‌کرد که اگر مردم خردمندانه و عاقلانه زندگی کنند برایش ضرر می‌شود. او به حذف مذهب روی آورد و نمی‌دانست در جامعه‌ای که اخلاق بمیرد آن جامعه محکوم به شکست است.

این استاد برجسته و محقق قرآنی با تاکید بر این‌که حضور اخلاق وابسته به خرد است، افزود: وقتی مراقبت از خرد ضعیف شود، بداخلاقی در جامعه رواج پیدا می‌کند، در حالیکه در جامعه‌ای که به نام دین بنا شده نباید اینطور باشد.

مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که این انقلاب هم برای دیروز و هم برای امروز است، اظهار کرد:‌ وقتی انقلاب شد قرار نبود حریم خصوصی افراد اینقدر آسیب‌پذیر شود. قرار نبود مسئولان به مردم آمارهای دروغین بگویند و همه اینها به خاطر این است که وقتی خرد بمیرد ما جلوی نقد را می‌گیریم.

وی افزود: در جامعه‌ای که آزادی بیان باشد ولی آزادی بعد از بیان نباشد معلوم نیست چه بلایی سر چنین جامعه‌ای خواهد آمد.

این استاد برجسته و محقق قرآنی با بیان این‌که اخلاق وامدار اندیشه و حس مسئولیت است، با مورد توجه قرار دادن جایگاه حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی اظهار کرد: خود این بزرگوار باید به نقد انقلاب بپردازد و کاستی‌های آن را بررسی کند. باید به این موضوع پرداخت که چرا فضایی که در آن با آوردن یک اسم هزاران جوان به جبهه‌ها می‌رفتند، امروز به یک فضای کاسب‌کارانه تبدیل شده است.

مهدوی تصریح کرد: برای این‌که اخلاق نمیرد عقل باید از حصار و انحصار بیرون بیاید و همه انسان‌ها جرات اندیشیدن و سخن گفتن را پیدا کنند.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی با یادآوری اسامی روسای قبلی کتابخانه ملی از جمله سیدمحمد خاتمی، سالگرد شهید چمران و دکتر علی شریعتی را گرامی داشت و این موضوع را عنوان کرد که امام(ره) از کوتاهی عمر دکتر شریعتی ابراز تاسف داشتند.

دعایی همچنین احتیاط امام(ره) در حفظ حرمت و شخصیت افراد را مدنظر قرار داد.

انتهای پیام

کد N349779

وبگردی