آفتاب

آغاز به کار رسمی خانه‌ی فرش کردستان

آغاز به کار رسمی خانه‌ی فرش کردستان

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز به کار رسمی خانه‌ی فرش استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان، «محمد پورنگ» در جلسه‌ی میز فرش کردستان که با حضور معاون امور تولید مرکز ملی فرش ایران و با شرکت همه‌ی سازمان‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی و دولتی فرش دستباف در سطح استان برگزار شد، گفت: فرش دستباف در استان کردستان بعنوان یک مزیت نسبی می‌تواند نقش بسزایی را در برطرف کردن بیکاری و اشتغال ایفا کند.

وی افزود: با وجود 90 هزار بافنده‌ی فرش دستباف در استان که در هر سیکل تولید بالغ بر 60 هزار مترمربع تولید می‌کنند، ارزش افزوده‌ی بسیار زیادی برای اقتصاد استان و کشور به ارمغان می‌آورند که با حمایت‌های جدی‌تر سازمان‌های دولتی و برنامه‌ریزان استانی می‌توان این میزان تولید را افزایش داد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اشتغالزایی بسیار خوب فرش دستباف در استان با سرمایه‌گذاری کم و بازدهی زیاد خاطرنشان کرد: می‌طلبد نهایت حمایت را از این صنعت مهم و جذاب داشته باشیم.

در ادامه این جلسه اعتبارنامه‌ی افراد انتصابی از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت به اعضای هیئت رئیسه منتصب به خانه‌ی فرش استان اعطا شد.

همچنین با تقدیم اعتبارنامه‌ی اعضای هیئت رئیسه‌ی خانه فرش استان کردستان که متشکل از روسای تشکل‌های خصوصی و دولتی بخش فرش دستباف است، مقرر شد در راستای تعالی فرش دستباف استان کردستان علاوه‌بر ساماندهی امور مربوط به این بخش و احصاء آسیب‌ها و فرصت‌های مربوط به فرش دستباف استان در چارچوب سیاست‌های مرکز ملی فرش ایران و سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گام‌های مهمی برداشته شود.

در این جلسه «سیداشرف رستم‌پور» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، «عبدالله فتحی»، نائب رئیس و عضو هیئت مدیره، «محمد جهانی» بازرس و عضو هیئت مدیره، «شهره میناگری» خزانه‌دار و عضو هیئت مدیره، «محمد وکیلی نصرت‌آباد» دبیر و عضو هیئت مدیره بعنوان اعضای منتصب خانه فرش استان کردستان بترتیب زیر اعتبارنامه‌های خود را دریافت کردند.

انتهای پیام

کد N349430

وبگردی