آفتاب

مارک اوفرمارس: خوشحالم قوچان نژاد را در جام جهانی می‌بینم

مارک اوفرمارس: خوشحالم قوچان نژاد را در جام جهانی می‌بینم

بازیکن سابق تیم ملی هلند در گفت و گو با روزنامه‌ "تلگراف" این کشور درباره مهاجم تیم ملی ایران سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رضا قوچان نژاد یکی از بازیکنانی است که کارلوس کی‌روش او را از فوتبال اروپا کشف کرد و به تیم ملی ایران آورد.

این بازیکن که در تیم‌های پایه هلند بازی کرده، نقش مهمی در صعود ایران به جام جهانی 2014 برزیل داشت.

قوچان نژاد زمانی که سن و سالی نداشت، ایران را ترک کرد و به هلند رفت. او در آنجا تحصیلاتش را در رشته علوم سیاسی ادامه داد و به فوتبال تنها به عنوان تفریح نگاه می‌کرد تا این که با مارک اوفرمارس آشنا شد و این بازیکن سابق تیم ملی هلند قوچان نژاد را به فوتبال بازی کردن ترغیب کرد.

مارک اوفرمارس درباره رضا قوچان نژاد، مهاجم تیم ملی ایران گفت: می‌توانید بگویید که من فوتبال قوچان نژاد را زنده کردم. رضا، زمانی که در ابتدای دوران فوتبالش بود دچار یک مصدومیت سنگین شد و پس از آن تصمیم گرفت تا به درسش بپردازد. او به من گفت که دیگر در فوتبال آینده‌ای ندارد و می‌خواهد تمام تمرکزش را معطوف به درسش کند. من با او خیلی صحبت کردم. همچنین با خانواده‌اش نیز صحبت کردم و در نهایت موفق شدم او را ترغیب کنم تا در کنار درسش، فوتبال را نیز ادامه دهد.

اوفرمارس در ادامه گفت: خیلی خوشحالم که می‌بینم اکنون رضا در جام جهانی 2014 برزیل حضور دارد. برای او خیلی خوشحالم. برای من نیز باورش سخت بود که قوچان نژاد به چنین جایگاهی برسد.

رضا قوچان نژاد در بازی ایران برابر نیجریه به میدان رفت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت، او امشب (شنبه) نیز به احتمال زیاد تک مهاجم کارلوس کی‌روش در زمین مسابقه خواهد بود.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N349403

وبگردی