آفتاب

هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز کشور آغاز شد

هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز کشور آغاز شد

هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع امروز شنبه 31 خرداد در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تشریح جزئیات برگزاری هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان ممتاز خاطرنشان کرد: در این دوره از آزمون که از امروز آغاز شده است و تا روز سه‌شنبه سوم تیر ماه ادامه خواهد داشت، 120 نفر از نفرات اول تا سوم برگزیدگان مسابقات قرآنی استانی سازمان اوقاف در سال جاری و تعدادی از قراء ممتاز سال گذشته شرکت دارند.

یاراحمدی گفت: در هجدهمین دوره آزمون اعزام قاریان به حج تمتع که به مدت چهار روز در رشته قرائت در محل مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شده است قراء برگزیده در دو رشته تحقیق و ترتیل رقابت خود را آغاز کردند.

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در هجدهمین دوره آزمون اعزام به حج قاریان، هر روز نفرات اول تا سوم 10 استان به رقابت خواهند پرداخت و در روز سه‌شنبه 3 تیر نیز تعدادی از قاریان ممتاز آزمون خواهند داد.

یاراحمدی در خصوص نحوه رقابت قاریان متذکر شد: در این چهار روز طبق برنامه ریزی تفکیک استانی، رقابت بین120 نفر شرکت کننده در بخش قرائت برگزار خواهد شد و از طریق آن اعضای کاروان قرآنی اعزام به حج تمتع انتخاب خواهند شد.

یاراحمدی در خصوص ترکیب اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اعضای کاروان قرآنی را فقط قراء تشکیل نمی‌دهند بلکه علاوه بر قراء، اساتید، حفاظ و اعضای گروه تواشیح نیز در این کاروان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

کد N349316

وبگردی