آفتاب

وزیر خارجه آلمان: فرصت آن است تا 20 ژوئیه به توافق برسیم

وزیر خارجه آلمان: فرصت آن است تا 20 ژوئیه به توافق برسیم

وزیر امور خارجه آلمان پس از پایان دور اخیر مذاکرات ایران و گروه 1+5 از تمام طرف‌های مذاکره ‌کننده خواست تا تمام تلاش خود را برای دستیابی به توافق نهایی تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به کار گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد: من امیدوارم که تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به توافق نهایی برسیم. بنابراین تمام طرف‌های دخیل در این مذاکرات باید تا حد امکان تمام تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در این بازه زمانی به کار گیرند.

براساس گزارش شبکه خبری پرس‌تی‌وی وزیر امور خارجه آلمان ابرار امیدواری کرد دستیابی به توافق جامع نهایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا 20 ژوئیه امکان‌پذیر است.

همچنین معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان این دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 که شب گذشته در وین پایتخت اتریش پایان یافت امکان دستیابی به توافق نهایی را واقعی دانست و گفت تمام طرف‌های مذاکره‌کننده مصممند که برای این مسئله یک راه‌حل پیدا کنند.

وی افزود اکنون برای ایران و گروه 1+5 فرصتی به‌وجود آمده تا به اختلافاتشان غلبه کنند و تا ضرب‌الاجل 20 ژوئیه به توافق جامع نهایی دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 در نوامبر سال 2013 در ژنو به یک توافق اولیه دست یافتند که بر اساس آن ایران در ازای کاهش تحریم‌های اقتصادی غرب بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق درآورده است. این کشورها طبق این توافق تا 20 ژوئیه فرصت دارند که به راه‌حل نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران برسند.

انتهای پیام

کد N349283

وبگردی