آفتاب

وستروله به سرطان خون مبتلا شد

وستروله به سرطان خون مبتلا شد

گیدو وستروله وزیرخارجه پیشین آلمان به سرطان خون مبتلا شده است. بنا بر گزارش رئیس دفتر وستروله، وی تحت درمان است. او از ۹ ماه پیش از سیاست کناره‌گیری کرده اما برای رشد و توسعه شمال آفریقا فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه دویچه وله، براساس اطلاعیه رئیس دفتر گیدو وستروله، وزیر خارجه پیشین آلمان، وی که تا پایان سال ۲۰۱۳ مسئولیت وزارت امور خارجه را در دولت آلمان به‌عهده داشت، اکنون به دلیل ابتلا به بیماری سرطان خون تحت درمان قرار دارد و از فعالیت در عرصه سیاست روز می‌پرهیزد.

وستروله چند سال پیش همراه با "رالف دومرموت" صاحب یک شرکت اینترنتی، بنیاد وستروله را تاسیس کرد. او که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ میلادی رئیس فراکسیون حزب لیبرال‌های آلمان (دموکرات آزاد) بود و از سال ۲۰۰۹ مسئولیت وزارت‌خارجه را به عهده داشت، از ماه سپتامبر سال گذشته پس از آن که حزب لیبرال‌ها دیگر به مجلس فدرال آلمان راه نیافت، تمام وقت خود را صرف پیشبرد کارهای "بنیاد وستروله" می‌کرد. هدف این بنیاد پیشبرد تفاهم بین‌المللی و کمک به توسعه شمال آفریقا اعلام شده است.

کریستیان لیندنر رئیس‌ حزب دموکرات آزاد آلمان در رابطه با بیماری وستروله گفت: ما به او می‌اندیشیم و از صمیم قلب آرزو می‌کنیم که سلامتی کامل خود را به‌زودی باز یابد.

آلکساندر فوگل، رئیس دفتر "بنیاد وستروله" از رسانه‌های همگانی خواسته است که به مسائل خصوصی این شخصیت سیاسی بیمار احترام بگذارند. وی گفت: ما به نام گیدو وستروله و خانواده‌اش از رسانه‌ها خواهش می‌کنیم از کنجکاوی درباره او بپرهیزند.

با توجه به روش‌های درمانی بسیار موثری که در سال‌های اخیر کشف شده است، بیماری سرطان خون اگر در مراحل نخست شناخته شده باشد، معمولا قابل درمان است.

انتهای پیام

کد N349196

وبگردی