آفتاب
در دیدار با رئیس کمیسیون بانوان سنای افغانستان مطرح شد

ضرورت تسریع در حل مباحث مرزی و آب رودخانه هیرمند

ضرورت تسریع در حل مباحث مرزی و آب رودخانه هیرمند

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، بر برگزاری نشست مشترک تخصصی در مسائل مرزی و آب تاکید کرد و گفت: تسریع مباحث مرزی و آب رودخانه هیرمند می‌تواند به اشتغال، کشاورزی و توسعه روابط تجاری مرزنشینان دو کشور کمک فراوانی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، غلامرضا اسداللهی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان (چهارشنبه 21 خرداد) با صدیقه بلخی رئیس کمیسون امور بانوان مجلس سنای افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

اسداللهی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان دو ملت، گفت: اشتراکات تاریخی، دینی و زبانی بستر مناسبی برای تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین فراهم کرده است.

وی افزود: ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور می‌تواند به روند رو به رشد مناسبات میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان سرعت بیشتری بخشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه برقراری ثبات و امنیت در افغانستان بر آرامش منطقه تاثیرگذار خواهد بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از هرگونه رویکردی که به برقراری امنیت و توسعه افغانستان منجر گردد حمایت می‌کند و معتقد است توسعه پایدار در افغانستان باید توسط مردم آن کشور بدست آید.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان بر برگزاری نشست مشترک تخصصی در مسائل مرزی و آب تاکید و خاطرنشان کرد: تسریع مباحث مرزی و آب رودخانه هیرمند می‌تواند به اشتغال، کشاورزی و توسعه روابط تجاری مرزنشینان دو کشور کمک فراوانی کند.

وی در پایان با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان آنرا مقدمه توسعه جامعه مدنی و دموکراسی در این کشور دانست.

در ادامه این دیدار صدیقه بلخی رئیس کمیسیون امور بانوان مجلس سنای افغانستان با اشاره به حمایت های مادی و معنوی مردم ایران در سالهای جهاد و مبارزه از مردم افغانستان گفت: مردم افغانستان هیچگاه حمایت های دولت و ملت ایران را فراموش نخواهند کرد.

بلخی با تاکید بر اهمیت توسعه ارتباطات با همسایگان افغانستان به ویژه با جمهوری اسلامی ایران افزود: دو ملت ایران و افغانستان به مثابه یک پیکر واحد هستند و افزایش سطح مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران خواستار مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی افغانستان است.

وی در پایان برگزاری جلسات منظم و مستمر میان کمیسیون‌های تخصصی و بانوان نماینده برای انتقال تجارب مفید در امر قانون گذاری در مجالس دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

کد N349192

وبگردی