آفتاب
نخست‌وزیر روسیه:

از آمریكا به سازمان تجارت جهانی شكایت كرده‌ایم

از آمریكا به سازمان تجارت جهانی شكایت كرده‌ایم

مدودف كه در چهارمین كنفرانس بین‌المللی حقوقی در سن پترزبورگ صحبت می‌كرد، گفت كه روسیه در شكایت خود به سازمان تجارت جهانی تاكید كرده كه آمریكا به تعهدات تجاری خود پایبند نبوده است.

«دیمتری مدودف» نخست‌وزیر روسیه اعلام كرد كه كشورش در ارتباط با تحریم‌های آمریكا علیه مسكو به سازمان تجارت جهانی شكایت كرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، مدودف كه در چهارمین كنفرانس بین‌المللی حقوقی در سن پترزبورگ صحبت می‌كرد، گفت كه روسیه در شكایت خود به سازمان تجارت جهانی تاكید كرده كه آمریكا به تعهدات تجاری خود پایبند نبوده است.

بر اساس این گزارش، تحریم‌های واشنگتن علیه مسكو طی سه مرحله و در ماه‌های می و آوریل به دنبال الحاق كریمه به روسیه اعمال شد. در چارچوب این تحریم‌ها، محدودیت‌هایی نیز علیه 17 شركت از جمله چند بانك روسی اعمال شد.

مدودف افزود كه این تحریم‌ها كه ذخایر و منافع كشوری دیگر را به مخاطره انداخته است، قوانین سازمان تجارت جهانی را نقض كرده است و با توجه به این مساله، اعضای این سازمان این حق دارند كه از «ساز و كارحمایت» استفاده كنند.

وی در عین حال تاكید كرد كه با توجه به نفوذ گسترده آمریكا در سازمان تجارت جهانی، احتمال این‌كه شكایت روسیه به نتیجه برسد، بسیار اندك خواهد بود.

روسیه در سال 2012 میلادی به سازمان تجارت جهانی پیوست.

کد N349049

وبگردی