آفتاب

کارشناس والیبال: ایستادن بر سکوی لیگ جهانی دور از دسترس نیست

کارشناس والیبال: ایستادن بر سکوی لیگ جهانی دور از دسترس نیست

کاشان– ایرنا- کارشناس و ملی پوش سابق والیبال گفت: در صورت ادامه روند موفقیت آمیز تیم ملی برای صعود به دور نهایی، ایستادن بر سکوی لیگ جهانی والیبال دور از دسترس نیست.

ˈمصطفی شجاعیˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: میزبانی ایتالیا در دور نهایی لیگ جهانی باعث شد تا از گروه ایران سه تیم صعود کند که با در نظرگرفتن سه بازی خانگی از پنج بازی باقی مانده، 80 درصد راه صعود ایران هموار شد.

وی در مورد پیروزی ایران مقابل ایتالیا افزود: ایتالیا در شش بازی اول خود امتیازات لازم را کسب کرده بود تا در ادامه لیگ جهانی با استفاده از بازیکنان جوانش آینده نگری کند، ولی در مصاف با ایران اجازه هنرنمایی پیدا نکرد.

وی گفت : در بازی جمعه شب تماشاگران، بازی با کیفیتی از تیم ایتالیا شاهد نبودند. این در حالی بود که نمایش بازی بدون اشتباه ملی پوشان درکنار حمایت 12 هزار تماشاگر پرشور ایرانی باعث شد تا این حریف قدرتمند اروپایی با اختلاف امتیازی بالا در سه ست متوالی شکست بخورد.

مربی سابق تیم ملی در مورد اضافه شدن ˈفرهاد ظریفˈ و ˈپوریا فیاضیˈ به ترکیب تیم گفت: ظریف با اینکه چند ماه از شرایط مسابقه دور بود ولی در برابر تیم ایتالیا در دریافت توپ ها و جای گیری صحیح عملکرد مطلوبی داشت.

وی در ادامه فیاضی را یکی از سرمایه های والیبال ایران دانست و گفت: این بازیکن به دلایل غیرفنی، مدتی از تیم ملی دور بود ولی با توجه مصدومیت ˈحمزه زرینیˈ و غیبت ˈرحمان داودیˈ تیم والیبال ایران به چنین بازیکنی در ترکیب خود احتیاج داشت.

سرمربی سابق تیم باریج اسانس کاشان قضاوت در مورد عملکرد ˈاسلوبودان کواچˈ را زود دانست و افزود: کواچ با ˈخولیو ولاسکوˈ سرمربی قبلی ایران فاصله زیادی دارد و برای اولین بار است که یک تیم ملی را هدایت می کند.

شجاعی خاطرنشان کرد: هرچند موفقیت های تیم فعلی حاصل بلوغ تاکتیکی و روانی ولاسکو است، ولی کواچ در لیگ جهانی مربی باهوشی نشان داده است که باید هنر و کارآمدیش را با صعود تیم ملی به دور نهایی در شهر ˈفلورانسˈ ایتالیا ارزیابی کرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال جمعه شب موفق شد با نتیجه سه بر صفر مقابل ایتالیا به برتری برسد تا جمع امتیازات خود را به 10 برساند.

7565/545**1581
کد N348857

وبگردی