آفتاب
| 178568

صدها نفر از شبه‌نظامیان داعش بریتانیایی هستند

صدها نفر از شبه‌نظامیان داعش بریتانیایی هستند

ام‌آی۵ اکنون تجسس درباره شبه‌نظامیان بریتانیایی در سوریه را از الویت‌های خود قرار داده است.

سازمان جاسوسی انگلیس (ام‌آی۵) ماموریت یافته است درباره آن دسته از شبه‌نظامیان داعش که بریتانیایی هستند تحقیق کند. همزمان داعش با پخش ویدیویی از جوانان دعوت به همکاری کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ام‌آی۵ اکنون تجسس درباره شبه‌نظامیان بریتانیایی در سوریه را از الویت‌های خود قرار داده است.

این موضوع پس از آن که ویدئویی توسط داعش برای جذب نیرو از کشورهای غربی در اینترنت منتشر شد، شدت گرفته است.

اکنون به گزارش وزارت کشور انگلیس، پلیس ضدترورسیم این کشور در صدد اخذ مجوزهای لازم برای حذف «ویدئوی داعش» از فضای اینترنت است.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرده است: «تبلیغ ترورسیم در فضای مجازی را تحمل نخواهیم کرد چرا که چنین تبلیغاتی می‌تواند افرادی را که مستعد انجام اعمال افراط‌گرایانه هستند، تحت تاثیر قرار دهد.»

در همین حال، اعضای خانواده یکی از جوانان بریتانیایی که در این ویدئو سخن می‌گوید، اعلام کرده‌اند از دیدن فرزندشان در میان شبه‌نظامیان «متاثر» شده‌اند.

احتمال می‌رود حدود ۴۰۰-۵۰۰ بریتانیایی در میان شبه‌نظامیان داعش باشند و اکنون ام‌آی۵ تجسس درباره این افراد را یکی از الویت‌های اصلی خود قرار داده است.

چند روز پیش هم، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که شبه‌نظامیان داعش که به تازگی بخش مهمی از خاک عراق را اشغال کرده‌اند، در صدد انجام «عملیات تروریستی» در انگلیس بوده‌اند.

در ویدئوی منتشر شده توسط داعش، شش جوان در حالی که پرچم سیاه داعش در پشت سرشان قرار دارد در برابر دوربین نشسته‌اند و از نیات خود سخن می‌گویند.

 

کد N348642

وبگردی