آفتاب

آقامحمدی: حق‎آبه مناطق زاگرس‎نشین را پیگیری می‌کنیم

آقامحمدی: حق‎آبه مناطق زاگرس‎نشین را پیگیری می‌کنیم

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای حق‎آبه زاگرس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، ابراهیم آقامحمدی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این‌که بخش عمده‎ای از آب کشور در استان‎های زاگرس‎نشین تولید می‎شود، پیگیر حق‎آبه این استان‎ها هستیم و این مورد را در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‎ایم.

وی با اشاره به این‌که بودجه در نظر گرفته شده سال‎جاری لرستان ضعیف بود، خاطرنشان کرد: ما نمایندگان استان به این بودجه اعتراض کردیم و این کار سبب شد دولت، پروژه‌هایی مثل راه‌آهن، بزرگ‌راه، سدها و... که زیر 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند را در ردیف طرح‎های فاینانسی قرار داد و آن را صورت‎جلسه کردیم.

آقامحمدی ادامه داد: هم‌چنین از دو درصد اعتبارات بودجه عمومی دولت به مناطق کمتر توسعه یافته(ماده 180 قانون برنامه پنج ساله توسعه) برای اولین بار در تاریخ لرستان این حق را به‎صورت کامل گرفتیم.

نماینده مردم خرم‎آباد و دوره چگنی در مجلس تصریح کرد: دولت از این محل 24 میلیارد تومان برای لرستان مثل سایر استان‎ها لحاظ کرده بود که با آن مخالفت کردیم و سهم استان ما به 154 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، در حالی که بودجه عمرانی لرستان در سال‎جاری 187 میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: 33 میلیارد تومان از این 154 میلیارد به حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره چگنی اختصاص یافته و با این پول می‎شود کارهای خوبی اجرا کرد.

انتهای پیام

کد N348583

وبگردی