آفتاب

الاخبار : بیشتر مظنونان بازداشت شده در لبنان آزاد شدند

الاخبار : بیشتر مظنونان بازداشت شده در لبنان آزاد شدند

بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» نوشت که بیشتر مظنونان بازداشت شده در لبنان که احتمال می رفت قصد اجرای یک اقدام بزرگ تروریستی را دارند، آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز شنبه خود به نقل از یک منبع رسمی امنیتی افزود: نیروهای امنیتی لبنان براساس اطلاعات امنیتی مبنی بر وجود باندی تروریستی در هتل های منطقه الحمراء بیروت از جمله هتل ناپلئون، 17 مظنون را بازداشت کردند.

مظنونان دارای تابعیت سعودی ، مغربی ، مصری ، لبنانی و سوری بودند و حتی گفته می شود که بین آنان اتباع اروپایی ازجمله فرانسوی قرار دارند.

نیروهای امنیتی لبنان بر مبنای اصل « عدم اهمال» تصمیم گرفتند با یورش به هتل ها همه مظنونان را که براساس اطلاعات امنیتی قرار بوده است یک اجلاس بزرگ را که احتمالا نشست جنبش امل با حضور « نبیه بری» رییس مجلس نمایندگان لبنان باشد، منفجر کنند، بازداشت کردند.

الاخبار نوشت : بعداز بررسی ها وتحقیقات صورت گرفته بیشتر مظنونان آزاد شده اند و تاکنون قطعی نیست که باندی تروریستی در این هتل ها بوده اند و یا خیر اما بررسی ها همچنان ادامه دارد.

این روزنامه لبنانی در ادامه گزارش خود با اشاره به انفجار تروریستی در ضهر البیدر در منطقه بقاع در شرق لبنان نوشت که دستگاه های امنیتی لبنان در انتظار یک انفجار تروریستی بزرگ با استفاده از یک کامیون بمب گذاری شده بودند.

الاخبار تاکید کرد: اکنون دیگر حزب الله و ارتش و نیروهای امنیتی تنها هدف تروریست های تکفیری نیستند و همه لبنان و لبنانی ها در معرض آتش کینه تروریست های تکفیری قرار دارند.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه « باندهای تروریستی تکفیری خفته در لبنان بعداز حوادث و تحولات در عراق بیدار شده اند»، خاطرنشان کرد:مردم لبنان تقریبا قانع شده بودند که انفجارهای تروریستی انتحاری باز نمی گردد چرا که رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه همه پایگاه های آنها بویژه یبرود پایتخت خودروهای انفجاری را پاکسازی کرده و از دست آنها خارج کرده اند اما این کابوس به همراه ایست و بارزسی ها و بلوک های سیمانی بیشتر باردیگر بازگشته است.

الاخبار تصریح کرد: اکنون القاعده و گروه های تروریستی زیر مجموعه آن از گردان های عبدالله عزام، جبهه النصره و داعش برای اقدامات تروریستی در لبنان تهدید می کنند و نشان داده اند که حتی بیمارستان ها در معرض خطر هستند.

این روزنامه لبنانی تاکید کرد: بیشتر آنچه اکنون در لبنان شایع می شود و یا توسط نیروهای امنیتی وارتش با سرعت پیگیری می شود بر مبنای « اطلاعات امنیتی» صورت می گیرد و بازتاب گسترده ای در رسانه ها پیدا می کند و در حقیقت این نشانه ای است که « احساس ناامنی» از « ناامنی» سبقت گرفته است.

خاورم ** 1324
کد N348520

وبگردی