آفتاب

رئیس پارلمان اوکراین:کنترل مرزهای‌مان با روسیه را دوباره به دست گرفته‌ایم

رئیس پارلمان اوکراین:کنترل مرزهای‌مان با روسیه را دوباره به دست گرفته‌ایم

رئیس پارلمان اوکراین گفت، نیروهای این کشور بار دیگر کنترل مرزهای اوکراین با روسیه را به دست گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، الکساندر تورچینوف، رئیس پارلمان اوکراین گفت: نیروهای مسلح کی‌یف به روستای ایزوارینو در منطقه لوهانسک رسیده و عملیات را تکمیل کردند.

اوکراین در پنج ژوئن سال جاری میلادی در پی حملات متعدد شورشیان چندین پست بازرسی در مرز روسیه را بسته و نیروهای خود را از آنجا خارج کرده بود.

پترو پوروشنکو، ‌رئیس جمهوری اوکراین در چند روز گذشته متعهد شد تا زمانی که نیروهای کشورش مجددا کنترل مرز را به دست گیرند یک آتش بس یک جانبه اعمال کند.

کی‌یف ضمن متهم کردن مسکو به حمایت از شورشیان مناطق شرقی گفت: سلاح‌های آن‌ها از روسیه وارد اوکراین شده است. این در حالی است که کرملین صریحا این احتمال را رد می‌کند.

ناآرامی‌های مناطق شرقی اوکراین در آوریل سال جاری میلادی پس از سرنگونی ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری پیشین اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو درگرفت.

معترضان که ابتدا به دنبال خودمختاری بیشتر مناطق خود و روابط نزدیک‌تر با روسیه بودند در حال حاضر خواستار جدایی از کی‌یف می‌باشند.

در جریان درگیری میان نیروهای اوکراین و جدایی طلبان از آوریل سال جاری میلادی 150 سرباز اوکراینی و تعدادی از جدایی طلبان کشته شدند.

انتهای پیام

کد N348511

وبگردی