آفتاب
دستور کار کمیسیون‌های مجلس/

بررسی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در رفع مشکلات/ بررسی مسکن مهر در کمیسیون اصل90

بررسی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در رفع مشکلات/ بررسی مسکن مهر در کمیسیون اصل90

بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد،ادامه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر،بررسی میزان آلایندگی بنزین های تولیدی از واحدهای پتروشیمی,پالایشگاهی و وارداتی و بررسی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات و تنگناهای موجود از مهمترین دستور کارهای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته آینده بررسی لوایح و گزارش های حوزه های تخصصی مربوطه را در دستور کار  دارند.

بر این اساس در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی روز سه شنبه نشست عمومی کمیسیون،برای بررسی گزارش های چگونگی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و مسائل و مشکلات مسکن مهر تشکیل می‌شود.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، بررسی طرح واگذاری مدیریتی شبکه های ورزشی صداو سیما و بررسی طرح واگذاری باشگاه های ورزشی از طریق مزایده را در جلسه روز دوشنبه این کمیسیون دارند.همچنین کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کارگروه با حضور کارشناسان دستگاه های ذی ربط تشکیل می شود.

با توجه به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها به ویژه در حوزه‌های علمی و پژوهشی با چین، در این ملاقات موضوعات مورد علاقه مورد بررسی قرار گرفت و بر تعمیق روابط راهبردی فی‌مابین تاکید شد. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930326001442#sthash.ZTGSjcNG.dpuf

کمیسیون آموزش و تحقیقات  روز دوشنبه ،جمع بندی بحث اقتصاد مقاومتی با حضور منتخبین کمیسیون و وزیران آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و تعاون و کار و بهداشت و معاونت علمی فناوری رییس جمهور را برگزار می‌کند.این کمیسیون روز سه شنبه بررسی طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را مورد بررسی قرار می دهد.

کارگروه کار و روابط کار کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه بررسی چگونگی اجرای قانون استفساریه نحوه پرداخت عیدی کارکنان دولت و نحوه تسری آن به کارگران شاغل و مشمول قانون کار در دستگاه های اجرایی را در دستور کار دارد.علاوه بر این ادامه بررسی لایحه کاهش کار زنان شاغل در کارگروه رفاه اجتماعی در روز دوشنبه و کارگروه اداری و استخدامی بررسی لایحه اساسنامه سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی را در دستور کار دارند.

کمیسیون اقتصادی روز سه شنبه از وزیر نفت برای پاسخگویی به سوال آصفری نماینده اراک، از وزیر صنعت معدن تجارت برای پاسخگویی به سوال عالی نماینده سیستان و از وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به سوالات نجف نژاد نماینده بابلسر و قاضی پور نماینده ارومیه دعوت کرده است.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  روز سه شنبه از وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوال کامران نماینده اصفهان دعوت کرده است و همچنین بررسی تاثیر عملی توافقنامه ژنو در بهبود شرایط و رفع مشکلات و تنگناهای موجود با حضور دستگاه های ذی ربط را در دستور کار دارد.

کمییسیون انرژی بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با حضور مسئولان وزارت نفت سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس را در دستور کار روز یکشنبه خود دارند.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات روز یکشنبه از معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور جهت ارائه گزارش اقدامات به عمل آمده در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه دعوت کرده است.

کمیسیون بهداشت و درمان بررسی میزان آلایندگی بنزین های تولیدی از واحدهای پتروشیمی,پالایشگاهی و وارداتی با حضور مسئولان وزارت نفت و بهداشت و سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد و دستگاه های نظارتی را مورد بررسی قرار می دهد.

همچنین این کمیسیون از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سوال مشترک عبدالرحمان رستمیان و محمد جواد نظری مهر دعوت کرده است .

کمیسیون شوراها از وزیر کشور در روز سه شنبه دعوت کرده است تا به سوالات 11 نماینده مجلس پاسخ دهد.همچنین اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه طرح ساماندهی و تمرکز زدایی از تهران و چگونی انتقال پایتخت سیاسی و اداری را بررسی می کنند.

کمیسیون صنایع و معادن روز سه شنبه از وزیر صنعت معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات چهار نماینده مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است.

کمیسیون فرهنگی ادامه بررسی پیش نویس طرح امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار روز یکشنبه خود دارد و استماع گزارش معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی  در خصوص طرح های در دست اقدام کمیسیون و دعوت از ویر ارتباطات و فناوری اطلاعات  برای پاسخگویی به سوال نصرالله پژمان فر نماینده مشهد را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون قضائی و حقوقی بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد و تشدید مبارزه با جرائم خشونت بار را در دستور کار روز سه شنبه خود دارد.

کد N348494

وبگردی