آفتاب
گزارش خبرنگار ایسنا از جام جهانی

سفیر ایران در برزیل: اقلام فرهنگی توزیع شده با آمارها همخوانی ندارد

سفیر ایران در برزیل: اقلام فرهنگی توزیع شده با آمارها همخوانی ندارد

سفیر ایران در برزیل می‌گوید تعداد اقلام فرهنگی توزیع شده بین هواداران ایرانی با آمارهای ارائه شده از سوی فدراسیون فوتبال همخوانی ندارد.

محمدعلی قانع‌زاده سفیر ایران در برزیل در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به برزیل درباره برخی انتقادها از نحوه توزیع اقلام فرهنگی شامل پیراهن و شال ایران در بین تماشاگران ایرانی اظهار کرد: بر اساس آمارهایی که دوستان داده‌اند تعداد زیادی پرچم و اقلام فرهنگی تهیه شده اما بر اساس آنچه پخش شده و خودم دیده‌ام این مساله با آمارهای ارائه شده همخوانی ندارد.

وی درباره انتقادهایی که به نحوه حضور ایرانی‌ها در برزیل مطرح شده نیز گفت: بعضی از افراد به پست‌های کنسولی ایران در 4 شهر سائوپائولو، کوریتیبا، بلوهوریزونته و سالوادور مراجعه کرده‌اند و از این تورها انتقاد داشته‌اند. از بعضی افراد مبالغ گزافی بین 30 تا 60 میلیون تومان گرفته شده آن هم در شرایطی که افرادی که به صورت انفرادی به برزیل آمده‌اند تا بازی دوم ایران چیزی بین 15 تا 19 میلیون تومان هزینه کرده‌اند.

قانع‌زاده درباره مشکلات فراوان خبرنگاران در طول سفر به برزیل هم گفت: دوستان خبرنگار این مشکلات را به بنده انتقال داده‌اند که من نیز موضوع را به آقای کفاشیان اطلاع دادم و ایشان هم قول داده‌اند مشکلات مرتفع شود اما ما کماکان در کنار خبرنگاران و عکاسان ایرانی حضور خواهیم داشت.

سفیر ایران در برزیل با اشاره به برنامه‌های فرهنگی ایران در طول برگزاری جام جهانی از برپایی جشنواره فیلم خبر داد و گفت: در این جشنواره که از امروز آغاز می‌شود فیلم‌های بین‌المللی ایران نظیر فیلم جدایی نادر از سیمین با دوبله پرتغالی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

کد N348389

وبگردی