آفتاب

واکنشها در هند علیه اقدامات ضدبشری داعش ادامه دارد

واکنشها در هند علیه اقدامات ضدبشری داعش ادامه دارد

دهلی نو – ایرنا – واکنشها در هندوستان در محکومیت کشتار مسلمانان عراق از سوی گروههای تروریستی داعش همچنان ادامه دارد.

علما، روحانیون و شخصیتهای مسلمان اعم از شیعه و سنی در روزهای گذشته با صدور بیانیه یا ایراد سخنرانی، ضمن محکوم کردن اقدامات گروههای تروریستی در عراق، واکنش جدی مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی را در مقابل اقدامات ضد انسانی گروه تروریستی داعش در عراق خواستار شدند.

انجمن اسلامی موسوم به «پیروان ولایت» از ایالت جامو و کشمیر هند ازجمله تشکلهایی است که در ادامه واکنش روزهای گذشته تشکلهای مختلف، روز جمعه با صدور بیانیه ای وحدت همه مسلمانان را برای مقابله با اقدامات گروههای تروریستی در عراق خواستار شدند.

در این بیانیه آمده است: بحران ایجاد شده در عراق با هدف ایجاد تفرقه میان مسلمانان صورت گرفته و همه مسلمانان باید در مقابل این توطئه هشیار، آگاه و متحد باشند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شد: جنگی که تروریست ها در عراق به راه انداخته اند، از طرف کسانی صورت می گیرد که به هیچ یک از گروههای مسلمان شیعه و سنی تعلق ندارند بلکه عناصر ضد اسلامی هستند که هدفشان ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان است.

این بیانیه می افزاید: پشت پرده این اقدامات تروریستی، ایدئولوژی صهیونیستی قرار دارد که متاسفانه با پشتیبانی حاکمان سعودی به کشتن مسلمانان اقدام می کنند و با این اقدامات در صدد تضعیف امت اسلامی هستند.

ˈمسلمانان در سراسر جهان باید صدای خود را در برابر این تروریست ها بالا ببرند و ما خواهان آن هستیم که بحران و خونریزی توسط این عناصر ضد اسلامی در عراق هرچه سریعتر پایان یابد.ˈ

روز چهارشنبه این هفته هزاران نفر از مسلمانان هند اعم از شیعه و سنی در دهلی نو نسبت به جنایات گروههای تروریستی و داعش در عراق راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

همچنین صدها جوان مسلمان هندی برای اعزام به عراق و مقابله با این گروههای تروریستی دواطلب شده اند.

آساق**2167**1723**1577
کد N347969

وبگردی