آفتاب

قاضی محیط زیست در کویته پاکستان کشته شد

قاضی محیط زیست در کویته پاکستان کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - یک مقام پلیس پاکستان گفت: قاضی دادگاه رسیدگی به شکایات زیست محیطی روز جمعه در حمله تروریستی مهاجمان در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان کشته شد.

به گزارش ایرنا، ˈمحمود نتوزایˈ رییس پلیس شهر کویته به خبرنگاران گفت: ˈسخی سلطانˈ از مقامات قضایی وابسته به سازمان آب وهوا در رسیدگی به شکایات زیست محیطی امروز در محل کارش در منطقه ˈجناح تاونˈ این شهر هدف حمله تروریست ها قرار گرفت.

وی گفت: سخی سلطان در پی تیراندازی مهاجمان در دم جان سپرد و تروریست ها نیز پس از ارتکاب جنایت، از محل حادثه متواری شدند.

تیم های امدادی با حضور در محل تیراندازی جسد این قاضی پاکستانی را به مرکز پزشکی قانونی شهر کویته منتقل کردند.

قاضی سخی سلطان از حقوق دانان برجسته شهر کویته محسوب شده و وی در گذشته عضو کلیدی شورای مرکزی حزب مردم (حزب حاکم پیشین پاکستان) بود.

همزمان با انعکاس خبر ترور قاضی سخی سلطان، بسیاری از حقوق دانان، اعضای کانون وکلای دادگاه عالی بلوچستان در محوطه بیرونی مرکز پزشکی قانونی در اعتراض به این حمله تروریستی تجمع کردند.

کانون وکلای شهر کویته در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت ترور این قاضی را به عهده نگرفته است اما مقامات پاکستانی همواره شبه نظامیان وابسته به گروههای افراطی از جمله شورشیان ارتش آزادی طلب بلوچ را برای انجام عملیات های تروریستی علیه مسوولان ارشد دولتی، قضایی، نیروهای ارتش و شهروندان در مناطق مختلف ایالت بلوچستان مقصر می دانند.

آساق ** ا.ر**1723** 1337
کد N347958

وبگردی