آفتاب

متهم بمب‌گذاری بوستون آمریکا تغییر محل محاکمه خود را خواستار شد

متهم بمب‌گذاری بوستون آمریکا تغییر محل محاکمه خود را خواستار شد

متهم اصلی بمبگذاری مسابقات دوی ماراتن بوستون آمریکا در سال 2013 از مقامات قضایی این کشور خواست تا محاکمه وی را در شهر واشنگتن دی سی انجام دهند زیرا او در بوستون عادلانه محاکمه نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اسکای نیوز، دو برادر چچنی به نام‌های تیمور لنگ و جوهر سارنایف، متهم هستند که در بمبگذاری‌هایی که در 15 آوریل 2013 در مسابقات دوی ماراتن در شهر بوستون آمریکا انجام داده‌اند باعث کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 264 نفر دیگر شده‌اند.

تیمورلنگ در 19 آوریل 2013 هنگامی که توسط پلیس تحت تعقیب قرار گرفته و یک افسر پلیس را کشت در اثر اصابت گلوله جان باخت.

قرار است ماه نوامبر برادر وی جوهر در بوستون محاکمه شود. وی با 30 فقره اتهام فدرال روبرو است و در صورت محکومیت ممکن است اعدام شود، با این حال وکلای وی در سندی 10 صفحه‌ای که در اختیار دادگاه قرار دادند عنوان کردند که محاکمه وی می‌بایست به شهر واشنگتن دی سی منتقل شود تا تضمین شود او از محاکمه عادلانه برخوردار خواهد شد.

این سند تاکید کرد بر اساس مطالعه‌ای که در بوستون انجام شد فاش شده که در این شهر فرضیه گناهکاری وی غلبه دارد و این منجر به پیش‌داوری درباره مجازاتی که باید اعمال شود شده و تعداد قابل توجهی از قضات احتمالی در مسابقه دوی ماراتن 2013 حضور داشته یا کسی را که در آنها حضور داشته، می‌شناسند.

این سند گفت: بازبینی اولیه ما از اطلاعات جمع‌آوری شده ما را به این نتیجه رساند که پیش داوری باید در منطقه ماساچوست فرض شود، بر این اساس ما به دنبال تغییر محل دادگاه هستیم.

انتهای پیام

کد N347945

وبگردی