آفتاب

مقام روس: 400 هزار اوکراینی به روسیه پناهنده شده اند

مقام روس: 400 هزار اوکراینی به روسیه پناهنده شده اند

مسکو- ایرنا- یک مقام سازمان مهاجرت فدرال روسیه از پناهنده شدن 400 هزار تبعه اوکراین به روسیه از ابتدای سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، ˈولادیمیر روچیکوفˈ رییس اداره امور تابعیت سازمان مهاجرت روسیه امروز در شورای فدراسیون گفت: بیش از 400 هزار تبعه اوکراین از آغاز سال جاری به روسیه وارد شده اند که بخش عمده آنها از ماه مارس به این کشور مهاجرت کرده اند.

به گفته این مقام روس، بیش از شش هزار نفر از اتباع اوکراینی از روسیه تقاضای پناهندگی کرده اند.

وی بر عزم مقام های دولت روسیه برای کمک به مهاجران اوکراینی و حل مشکلات آنها از جمله مساله اسکان و مسایل معیشتی تاکید کرد.

وضعیت مناطق جنوب و شرق اوکراین در دو ماه اخیر پس از آغاز عملیات نیروهای این کشور برای سرکوب جدایی طلبان به شدت متشنج شده است.

شهرهای استان های دونتسک و لوهانسک از جمله اسلاویانسک، کراماتورسک و ماریوپل در جریان درگیر میان شبه نظامیان و نیروهای اوکراینی به شدت آسیب دیده اند.

به گزارش رسانه های روسی، بر اثر حملات توپخانه ای و خمپاره ای و بمباران های هوایی تاکنون صدها نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست داده و شمار زیادی مجروح شده اند و بسیاری از شهرها و بخش های این مناطق با کمبود شدید مواد غذایی و اب و لوازم اولیه زندگی مواجه هستند.

اروپام/2242**518**2017
کد N347872

وبگردی