آفتاب
معاون دادگستری خراسان شمالی:

بانک‌ها برای وصول معوقات، جدی وارد عمل نمی‌شوند

بانک‌ها برای وصول معوقات، جدی وارد عمل نمی‌شوند

معاون دادگستری خراسان شمالی گفت: فقط 9 درصد از زندانیان این استان تحت قرار و مابقی محکوم به زندان هستند.

معاون دادگستری خراسان شمالی گفت: فقط 9 درصد از زندانیان این استان تحت قرار و مابقی محکوم به زندان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان شمالی میرعلم سیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آمار زندانیان تحت قرار این استان در چند سال گذشته 14.5درصد بوده است، افزود:هم اکنون این آمار کاهش یافته و به حدود 9 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی این استان در سال جاری 31هزار و 941 فقره بوده است، ادامه داد: تعداد پرونده‌های مختومه شده طی این مدت 27هزار و 276فقره بوده است.

سیدی اظهار کرد: تعداد پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضا طی سال گذشته 132هزار و 638 فقره بوده است که از این تعداد 133هزار و 728پرونده مختومه شده است.

وی توضیح داد: بیشتر پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی این استان در حوزه حقوقی، مطالبه طلب، مطالبه نفقه، مطالبه مهریه، اعتراض به رای شورای حل اختلاف، طلاق توافقی و طلاق به درخواست زوجه می‌باشد.

به گفته این مقام مسئول، ضرب و جرح عمدی، سرقت، توهین به اشخاص، تهمت، افترا، مزاحمت تلفنی، نگهداری مواد مخدر بیشتر موضوعات پرونده‌های کیفری در این استان بوده است.

وی تاکید کرد: کمرنگ شدن فرهنگ ایثار و گذشت در جامعه منجر شده تا بسیاری از نابهنجاری‌ها در جامعه اتفاق افتد.

معاون دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که معوقات بانکی به وجود می‌آید، این است که بانک‌ها به صورت جدی وارد عمل نمی‌شوند، توضیح داد: یک عده خاصی هستند که مطالبات عمده بانک را پرداخت نمی‌کنند، که اگر آن‌ها پرداخت شود پاسخگوی بسیاری از مردم خواهد بود.

انتهای پیام

کد N347750

وبگردی