آفتاب
عضو بنیاد باران:

شبکه‌های اجتماعی ضرورت دنیای امروز است

شبکه‌های اجتماعی ضرورت دنیای امروز است

یک عضو بنیاد باران با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی ضرورت دنیای امروز است، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی پدیده ای خدادادی هستند، زیرا حاصل رشد ذهن بشرند.

عبدالله ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که شبکه‌های اجتماعی دستاورد تکنولوژی نوین هستند که جزء زندگی امروز انسان‌ها شده‌اند، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی همانند سایر تکنولوژی‌ها است و همانگونه که گرفتن آب یا هوا از انسان‌ها غیرمعقول است فیلتر شبکه های مجازی هم غیرمعقول است.

وی در ادامه اظهار کرد: تکنولوژی‌های نوین موجب می‌شود که نیازهای بشر تامین شده و هزینه‌ها نیز کاهش یابد. شبکه‌های اجتماعی هم به عنوان تکنولوژی‌های نوین راه ارتباطی مدرن نیز که انسانها را با یکدیگر مرتبط می‌سازد، البته باید برای استفاده از این شبکه‌ها باید بستر فرهنگی لازم فراهم شود. به طور مثال شما نمی توانید مانع دروغ گفتن دیگران شوید اما می‌توانید با نهادینه کردن ساز و کارهای اخلاقی زمینه‌ای را فراهم کنید تا مردم دیگر دروغ نگویند.

این فعال سیاسی با اشاره به این‌که من با فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی مخالفم گفت: با فیلتر کردن مشکلی حل نمی‌شود زیرا همین تکنولوژی‌های راهکاری‌های مقابله با فیلتر کردن را نیز پیش‌بینی کرده است. حکومت‌ها با فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی تنها هزینه‌های خود را بالا می‌برند.

به گفته وی یکی از ویژگی‌های مثبت شبکه‌های اجتماعی ایجاد یک فضای شفاف در اطلاع‌رسانی است.

ناصری در پایان با بیان این‌که مردم باید بپذیرند که اگر پدیده‌های نوین به خوبی مورد استفاده قرار نگیرند مضراتی خواهند داشت، خاطر نشان کرد: در دین اسلام معاشرت اجتماعی تاکید شده و این معاشرت موجب تحکیم زندگی اجتماعی می‌شود. بنابراین کاربران شبکه‌های اجتماعی باید مراقبت کنند که غرق استفاده از شبکه‌های اجتماعی نشده و روابط اجتماعی خود را کاهش ندهند.

انتهای پیام

کد N347522

وبگردی