آفتاب
فتاحی با اشاره به نطق اخیر کریمی قدوسی علیه رئیس جمهور:| 178075

با آلوده شدن تریبون مجلس به توهین هیچ کس مصون نخواهد ماند/عده ای از آزادی های خاصی برخوردارند

با آلوده شدن تریبون مجلس به توهین هیچ کس مصون نخواهد ماند/عده ای از آزادی های خاصی برخوردارند

معلوم نیست چه اتفاقی در کشور افتاده که با افرادی که این‌چنین بی‌محابا رئیس‌جمهور کشور را از یک تریبون رسمی متهم به جاسوسی می‌کنند هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد.احساس می‌شود که این افراد دارای یک سری آزادی‌های خاص هستند چرا که اگر مصونیتی برای آنها وجود نداشته باشد بعید به نظر می‌رسد که این عده جرأت کنند اینگونه اصول و اخلاقیات را زیر پا بگذارند.

یک نماینده مجلس تاکید کرد: توهین و افترا کار بسیار زشت و خطرناکی است و اگر تریبون مجلس به افترا آلوده شود در آینده هیچ‌کس از این جریان مصون نخواهد بود و این بی‌اخلاقی‌ها دامن گیر همه خواهد شد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نطق اخیر جواد کریمی قدوسی و متهم شدن رئیس‌جمهور به جاسوسی از سوی این نماینده از تریبون مجلس گفت: این عملی که در مجلس صورت گرفت یک بداخلاقی بزرگ بود که حقیقتاً هم برای نمایندگان و هم برای مردم بسیار ملال‌آور و سخت بود.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه همه در انتقاد کردن، آزاد هستند، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که انتقاد باید براساس منطق و و اقعیت باشد نه اینکه هر مطلب کذبی بی‌محابا از تریبون مجلس مطرح شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه این نظرات تندروانه تنها متعلق به گروه قلیلی از نمایندگان مجلس است، یادآور شد: اگر نمایندگان نسبت به سخنان کریمی قدوسی مخالفتی نمی‌کنند به معنی موافقت با وی نیست بلکه تنها به این دلیل است که تریبون مجلس، تریبون آزادی است و نمایندگان در بیانات خود آزاد هستند اما متاسفانه آنچه گاهی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد این است که نباید از این آزادی برای بستن توهین و افترا به افراد سوء‌استفاده کرد.

فتاحی تصریح کرد: توهین و افترا کار بسیار زشت و خطرناکی است و اگر تریبون مجلس به افترا آلوده شود در آینده هیچ‌کس از این جریان مصون نخواهد بود و این بی اخلاقی‌ها دامن گیر همه خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان این‌گونه رفتارهای خلاف منطق و اخلاق را ناشی از فاصله گرفتن از مردم عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد افراطیون مجلس بیشتر از اینکه قصد دلسوزی داشته باشند نگران پر شدن خلائی هستند که دولت گذشته مسبب آن بوده است بنابراین وقتی که این افراد آرامشی را که دولت روحانی در عرصه سیاست خارجی و داخلی ایجاد کرده مشاهده می‌کنند متوسل به توهین و افترا می‌شوند.

فتاحی با اشاره به مسائل عراق و فعال شدن گروه داعش در این کشور خاطرنشان کرد: همه ما باید با عبرت گرفتن از مسئله عراق در کنار هم با همدلی و مهربانی برای رفع مشکلات کشور متحد شویم.

وی ادامه داد: نکته بسیار مهم‌تر این است که مقام معظم رهبری که در دوران 8 ساله دولت گذشته بعد از هر سخنرانی و نطقی که از مسئولین دولت پیشین سر می‌زد مجبور به توضیح و تذکر می‌شدند، امروز با روی کار آمدن دولت روحانی احساس آرامش می‌کنند و می‌دانند که مسئولان دولت یازدهم با مسئولیت گفتاری حرکت می‌کنند و با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی درصدد پر کردن خلاءهای موجود هستند.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه معلوم نیست چه اتفاقی در کشور افتاده که افرادی که به نفع منافع کشور و مردم انتقاد می‌کنند و کار می‌کنند همواره زیر ذره‌بین هستند اما با افرادی که این‌چنین بی‌محابا رئیس‌جمهور کشور را از یک تریبون رسمی متهم به جاسوسی می‌کنند هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد، ابراز داشت: احساس می‌شود که این افراد دارای یک سری آزادی‌های خاص هستند چرا که اگر مصونیتی برای آنها وجود نداشته باشد بعید به نظر می‌رسد که این عده جرأت کنند اینگونه اصول و اخلاقیات را زیر پا بگذارند.

کد N347439

وبگردی