آفتاب
رئیس سازمان اوقاف:

رفتار مبلغان دینی باید مبین سخنانشان باشد

رفتار مبلغان دینی باید مبین سخنانشان باشد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مبلغان گفت: اعمال و رفتار مبلغ باید بیانگر سخنانش باشد و در مرحله نخست باید خود مبلغ عامل به سخنش باشد تا مخاطبین نیز عامل به سخنانش در احکام و دین شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مبلغان گفت: اعمال و رفتار مبلغ باید بیانگر سخنانش باشد و در مرحله نخست باید خود مبلغ عامل به سخنش باشد تا مخاطبین نیز عامل به سخنانش در احکام و دین شوند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در همایش بزرگ مبلغان که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار کرد: شما مبلغین به عنوان مبلغ اسلام و قرآن از قم به امامزادگان استان‌ها و شهرستان‌های کشور اعزام می‌شوید و در آن مجموعه‌ای که وارد خواهید شد از شما توقع خاصی به عنوان مبلغ قرآن و دین دارند که شما در پاسخ به این انتظار به دو نوع پاسخ زبانی و پاسخ عملی می‌توانید همت بگمارید.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به مهمترین نوع پاسخ مبلغین به مخاطبین اشاره و تصریح کرد: مهمترین نوع پاسخ مبلغ به مخاطب، پاسخ عملی مبلغ است به این معنا که اعمال و رفتار مبلغ باید بیانگر سخنانش باشد و در مرحله نخست باید خود مبلغ عامل به سخنش باشد تا مخاطبین نیز عامل به سخنانش در احکام و دین شود.

وی خطاب به همه مبلغان دینی خاطرنشان کرد: به کار خود ایمان داشته باشید و ارزش آن را بدانید، مردم از یک روحانی توقع و انتظار خاصی دارند باید تواضع و ساده‌زیستی سرلوحه کارتان باشد و ارزش خود را حفظ کنید.

محمدی در خصوص رفتار مبلغان در تبلیغ اظهار کرد: رفتار مبلغ باید طوری باشد که آنچه در ذهن مردم از یک روحانی وجود دارد تقویت شود و علاوه بر این کاری نکنید که از اعتبار آن کاسته شود؛ متدینین جامعه انتظار و باور خاصی از روحانیت دارند، باید بر آن مبنا که خلاف شرع نیست با مردم سخن گفت و رفتار نمود و مطالب خاص را نباید هرجایی مطرح کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خطاب به مبلغین در خصوص تحرکات برخی با هدف ایجاد دوگانگی در حاکمیت عنوان کرد: زمان و مکان را بشناسید یک عده دنبال این هستند که ادبیات دوران اصلاحات را دوباره پیاده کنند.

وی با اشاره به برخی سیاه نمایی‌ها در خصوص عملکرد نظام گفت: ما تا نقطه ایده آل فاصله داریم اما خدمات زیادی از ابتدای انقلاب تاکنون صورت گرفته است و چنانچه نگاهی به قبل از انقلاب بیندازیم و با شرایط کنونی مقایسه کنیم می‌بینیم پیشرفت‌های زیادی در همه عرصه‌ها صورت گرفته است، در زمان گذشته اگر کسی قرآن می‌خواند او را مسخره می‌کردند اما امروز به قاریان قرآن احترام می‌گذارند.

محمدی به ضرورت پرداختن به بحث قرآن در ماه رمضان توسط مبلغین اشاره و بیان کرد: ماه رمضان بهار قرآن است و به همین دلیل مبلغین باید به بحث قرآن زیاد توجه کنند و زمینه‌های قرآنی را فراهم نمایند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن هشدار نسبت به پرهیز از طرح مباحث اختلافی شیعه و سنی در محافل مختلف گفت: از طرح مسائل اختلافی بین شیعه و سنی پرهیز شود، به بزرگان و متدینین بگویید دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی سم بزرگی است، همچنین باید مراقب بود و فریب چند سایت و شبکه که به عنوان تشیع و مرجع دینی و شیعی تبلیغ می‌کنند را نخورد بلکه بررسی کنید ببینید چرا پایگاه این سایت‌ها در انگلستان است، اگر تشیع حق است چرا پایگاه آن در انگلستان باشد.

بر اساس این گزارش، همایش بزرگ مبلغان طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز پنجشنبه 29 خرداد ماه 93 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و مبلغین در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) شهر مقدس قم برگزار شد.

انتهای پیام

کد N347407

وبگردی