آفتاب

متحد نزدیک المالکی: بغداد مصون از خطر است

متحد نزدیک المالکی: بغداد مصون از خطر است

یکی از متحدان ارشد و نزدیک به عراق گفت: نیروهای عراقی بلافاصله و به سرعت تهدیدی را که متوجه بغداد، پایتخت بود، خنثی کرده و دیگر نیازی به حملات هوایی آمریکا برای مقابله با داعش نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، این متحد نزدیک نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق که خواست نامش فاش نشود، گفت: آمریکا قصد داشت تا مواضع شبه‌نظامیان داعش را بمباران کند اما یک بار دیگر خطر از بیخ گوش پایتخت گذشت و سربازان ارتش عراق حملات داعش را علیه بغداد خنثی کردند. بنابراین، دیگر نیازی به حملات هوایی سریع آمریکا نیست.

وی افزود: آمریکایی‌ها مرکز ارتباطات و اطلاعات ایجاد کرده‌اند تا به تقویت کیفیت اطلاعاتی عراق بپردازند که به گفته سیاستمداران آمریکایی کارایی لازم را در مواجهه با حملات و اقدامات داعش ندارد.

این متحد نزدیک و ارشد از ائتلاف حاکم دولت بغداد با استقبال از طرح باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام 300 مشاور نظامی به عراق گفت: این مشاوران به شناسایی اهداف داعش که می‌توان در آینده آن‌ها را با حملات هوایی مغلوب کرد و از پای در آورد، کمک می‌کنند اما هم‌اکنون بغداد ایمن و مصون است.

انتهای پیام

کد N347366

وبگردی