آفتاب

وزیر امور مذهبی میانمار بازداشت شد

وزیر امور مذهبی میانمار بازداشت شد

کوالالامپور – ایرنا – وزیر امور مذهبی میانمار به دلیل فساد مالزی بازداشت و دولت این کشور روز جمعه سرپرست جدیدی برای گروه مشاوره امور مذهبی این کشور منصوب کرد.

به گزارش ایرنا، ˈتین سینˈ رییس جمهور میانمار اعلام کرد که ˈحسان سینتˈ وزیر امور مذهبی این کشور از کار خود برکنار شده است.

وزیر امور مذهبی میانمار که بیشتر جمعیت آن را بوداییان تشکیل می دهند از ژانویه سال گذشته مدیریت مسائل مذهبی میانمار را در اختیار گرفت و روز گذشته در دادگاه این کشور متهم به سوء استفاده از منابع مالی دولتی شد.

براساس گزارش رسانه های محلی میانمار، ˈحسان سینتˈ پس از جلسه دادگاه به قید وثیقه آزاد شد و تاریخ بعدی دادگاه وی نیز اعلام نشد.

وی متهم به سوء استفاده 10 هزار دلار از منابع دولتی برای ساخت وساز یک ساختمان به نام خانواده خود شد.

ˈمینت مائونگˈ یک نظامی بازنشسته سرپرست جدید وزارت امور مذهبی میانمار شده است.

دولت میانمار هم اکنون به دلیل انجام برخی اصلاحات در جهت حمایت بیشتر از بوداییان و اصلاح قوانین مربوط به تغییر مذهب و ازدواج مورد انتقاد گروه های بین المللی حقوق بشر قرار دارد.

گروه های بین المللی حقوق بشر دولت میانمار را در مورد کشتار مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب این کشور مورد انتقاد گسترده قرار داده اند.

حمله سال 2012 بوداییان به مسلمانان استان راخین دستکم 650 کشته و بیش از 100 هزار آواره در پی داشت.

دولت میانمار حقوق شهروندی مسلمانان استان راخین به عنوان یکی از اقلیت های مذهبی این کشور را قبول ندارد و آنها را مهاجرانی می داند که از کشورهای اطراف به میانمار آمده اند.

آساق**د.م**1611
کد N347338

وبگردی