آفتاب
یک نماینده مجلس:

شورای امنیت جلوی اقدامات جنایتکارانه داعش را بگیرد

شورای امنیت جلوی اقدامات جنایتکارانه داعش را بگیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حساسیت کشورهای منطقه نسبت به اقدامات گروهک تروریستی داعش در عراق، از شورای امنیت سازمان ملل خواست جلوی تداوم اقدامات جنایتکارانه داعش را بگیرد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که داعش پدیده جدیدی نیست ، افزود: گروهک داعش از سال 2003 فعال است و بیش از این هم زیرشاخه‌های القاعده بوده که در سال 2013 از آن جدا شده و به عنوان یک گروه تروریستی افراطی شناخته می‌شود.

نماینده مردم مراغه ادامه داد: داعش خود را دولت اسلامی شام و عراق می‌نامد، اما منظور آنها تنها عراق و سوریه‌ی امروز نیست، بلکه این گروهک لبنان، اردن، فلسطین، کویت و بخش‌هایی از ترکیه را هم مدنظر دارد و در واقع داعیه حکومت بنی‌امیه را در سر می‌پروارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که غرب تا جایی که منافعش اقتضا کند از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کند، افزود: نمونه آن القاعده بود که تولد آن به دست آمریکا بود و در ادامه آنجایی که احساس شد امنیت آمریکا به خطر افتاده آنها وارد عمل شدند و آن را از بین بردند. در حال حاضر هم داعش مورد حمایت غرب است و عربستان هم نقش اساسی در حمایت از آن ایفا می‌کند.

دواتگری اضافه کرد: آمریکا تا جایی که به منافعش خدشه وارد نشود ممکن است با سکوت از کنار موضوع داعش بگذرد، اما این سوال که تسلیحات و منابع مالی داعش از کجا تامین می‌شود چیزی است که در اذهان افکار عمومی نیازمند پاسخ است.

وی با اشاره به جنایت‌های داعش در عراق تاکید کرد: شورای امنیت سازمان ملل که وظیفه حمایت از صلح و امنیت جهانی را دارد باید در این زمینه وارد عمل شود ،چرا که این گروهک امنیت منطقه را خدشه‌دار می‌کند و ما امیدواریم با تدابیر لازم جلوی تداوم اقدامات جنایتکارانه و تروریستی داعش گرفته شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوری اسلامی با اقتدار با هرگونه آتش‌افروزی مقابله می‌کند، تاکید کرد: کشور ما از امنیت لازم برخوردار است و ما هر نوع تعرض به حریم ایران و آتش‌افروزی را به صورت کوبنده پاسخ خواهیم داد.

دواتگری در پایان گفت: اگر هدف داعش دیروز سوریه و امروز عراق بوده، ترکیه هم هدف دیگر این گروه تروریستی است، لذا ما از ترکیه انتظار داریم در قبال اقدامات داعش حساسیت لازم را داشته باشد. کشورهای منطقه نیز می‌توانند روی تعامل با جمهوری اسلامی در مقابله با این گروه تروریستی حساب باز کنند.

انتهای پیام

کد N347337

وبگردی