آفتاب
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

داعش جایگاهی بین شیعیان و اهل تسنن عراق ندارد

داعش جایگاهی بین شیعیان و اهل تسنن عراق ندارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اشغال شهرها و استان‌های عراق توسط گروهک تروریستی داعش و همکاری بعثی‌ها و تکفیری‌ها با این گروهک تروریستی با هدف افزایش پایگاه سیاسی اهل تسنن در ساختار سیاسی عراق را رد کرد.

سیدباقر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهارکرد: این‌که گروهک ترویستی داعش شهرها و استان‌های عراق را برای تقویت جایگاه سیاسی اهل تسنن در قدرت به اشغال خود در آورده است، سخن درستی نیست، چون این گروه تروریستی خون‌ریز هیچ جایگاهی بین شیعیان و اهل تسنن عراق ندارد.

وی افزود: فتوای جهاد علمای شیعه و سنی گواه این مساله است. گروه‌های تروریستی با هدف ایجاد هرج و مرج در کشورهای اسلامی و به وجود آوردن بستر حاکم کردن دولت‌های مزدور در منطقه دست به ایجاد رعب و وحشت در عراق زده‌اند، البته پاسخ مردم این کشور پای صندوق‌های رای نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گروهک تروریستی داعش، تکفیری‌ها و پسماندهای رژیم بعث عراق را آلت دست آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و افزود: با توجه به عملکرد وحشیانه و ضدانسانی گروهک تروریستی داعش که با همکاری تکفیری‌ها و پسمانده‌های رژیم بعث عراق انجام شده است، کشورهای آمریکایی و اروپایی با حمایت از دولت عراق سعی می‌کنند ردپای خود در این اقدامات غیراخلاقی و غیرانسانی را پاک کنند.

وی ادامه داد: شاید یکی از دلایل حمایت کشورهای اروپایی از دولت عراق برای مبارزه با گروهک ترویستی داعش این باشد که وحشی‌گری‌های این گروهک تروریستی روزی دامن خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را از طریق حمله به کشورهای هم‌پیمان این دولت‌ها تحت تاثیر قرار دهد به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که دولت فرانسه برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام

کد N347315

وبگردی