آفتاب

آرین منش: شبکه‌های اجتماعی تیغ دو لبه هستند

آرین منش: شبکه‌های اجتماعی تیغ دو لبه هستند

یک نماینده سابق مجلس با بیان این که دوران محدودیت سازی و فیلترینگ به پایان رسیده است، گفت: امروز هر نوجوان جامعه ما چند فیلترشکن در اختیار دارد پس نمی‌شود با محدود سازی کاری را انجام داد، بلکه باید با مصونیت سازی کا را هدایت و مدیریت کرد.

جواد آرین منش در گفت وگو باخبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی وسیله و ابزاری است که جهان گسترده امروز را به دهکده کوچکی تبدیل کرده است، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی ارتباطات را به سرعت توسعه داده و با سرعت و دقت باعث شده است این وسیله ارزشمند در جهان فراگیر شود.

وی با اشاره به این‌که کشورهای در حال توسعه به صورت فزاینده به سمت توسعه ارتباطات ، گسترش اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی حرکت می‌کنند، تصریح کرد: از دلایل تمایل به شبکه‌های اجتماعی ، جاذبه ، تنوع ، نوآوری ، سهولت برگزاری ارتباطات، توسعه ابزارهایی مثل تلفن همراه و اینترنت ، ارزان بودن و ... است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان این‌که شبکه‌های اجتماعی تیغ دو لبه هستند که هم فایده و هم ضرر دارند، توضیح داد: شبکه‌های اجتماعی ابزار ارزشمندی هستند که گاه در جهت رشد و توسعه و کمال انسان به کار می‌روند و هم می‌توانند به عنوان ابزاری در دست سوء استفاده گران قرار گیرند.

این نماینده‌ی پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه‌های اجتماعی بسته به نوع استفاده و مدیریت آن در جامعه می‌توانند در خدمت آموزش و توسعه فرهنگی باشند یا در مسیر ابتذال و فساد قرار گیرند.

آرین منش با بیان این‌که در شرایط کنونی نیازمند ارتقاء سواد رسانه‌ای هستیم، گفت: نیازمندیم به نسل جوان آگاهی بخشیم تا از رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی استفاده مناسب و مطلوب داشته باشند که این کار با زور و تحمیل و تهدید، محدودیت و فیلترینگ امکان پذیر نیست.

وی خاطر نشان کرد: اگر نسل جوان ما با فواید استفاده صحیح از رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی آشنا شوند، حتما خودشان راه درست را که با فطرت آنها سازکاری دارد، انتخاب می‌کنند و در غیر این صورت با محدود کردن جوانان را کنجکاورتر می‌کنیم که ممکن نتیجه عکس بگیریم.

انتهای پیام

کد N347291

وبگردی